שיחת צעקות פרצה בין שר הביטחון אביגדור ליברמן לבין ראש השב"כ נדב ארגמן, כך פורסם הערב (רביעי) ב"החדשות". השר ליברמן צעק על ראש השב"כ לאחר שזה החליט לפנות למתאם פעולות הממשלה בשטחים במטרה לאשר איחוד משפחות בין תושבים ברצועת עזה לאזרחים בישראל. על פי הפרסום, ליברמן גילה שארגמן שלח מאחורי גבו מכתב ישירות למתאם פעולות הממשלה בשטחים ובו הציג דרישה לאשר כ-100 מקרים של איחוד משפחות של ערביי ישראל ופלסטינים, בעיקר מרצועת עזה.



ליברמן כעס מאוד על הפעולה שנעשתה לכאורה מאחורי גבו ופנה לארגמן בצעקות במהלך דיון ביטחוני בלשכת ראש הממשלה: "חצית את כל הקווים האדומים. אתה לא יכול לפנות למתאם פעולות הממשלה בשטחים ישירות בלי לעדכן אותי ובלי לדבר איתי. זה כמו שאני אתקשר לראש אגף המבצעים שלך ואנחה אותו לצאת למבצע. זה לא מקובל וזה לא יהיה".



בשלב זה ראש השב"כ נותר ללא תגובה ואילו שר הביטחון המשיך: "כל עוד אני שר הביטחון לא יהיה מקרה אחד של איחוד משפחות, אפילו לא רבע מקרה. רוצים להתאחד? שיתאחדו בעזה! איחוד משפחות זה מימוש זכות השיבה. אני לא מוכן לשמוע מזה".



מעבר ארז. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מעבר ארז. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



גורמים ששמעו את השיחה מסרו כי ארגמן השיב לליברמן ואמר: "אני לא כפוף אליך ולא מקבל ממך הוראות". בלשכת שר הביטחון סרבו להתייחס לדברים. מהשב"כ נמסר בתגובה: "שב"כ הוא גוף ממלכתי שעוסק בשמירה על ביטחון המדינה ופועל על פי הנחיית הדרג המדיני".