בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו משהה את ההחלטה האם הליכוד יתמוך במועמדותו של השר זאב אלקין לראשות עיריית ירושלים, פועל אלקין לגייס תמיכה נרחבת בכל סניפי הליכוד בארץ. הסיבה לכך שנתניהו טרם החליט, היא ההתנגדות שקיימת במועצת סניף הליכוד בעיר, לעצם מועמדותו של אלקין. 

חבר הליכוד בעיר יאיר גבאי הגיש לבית הדין של המפלגה עתירה הדורשת לקיים פריימריז כדי לקבוע מי יהיה מועמד המפלגה לראשות העירייה. בית הדין של הליכוד החליט בסוף השבוע כי על וועדת ההיגוי העליונה, להודיע עד ה-20 לחודש האם הליכוד תומך באלקין או שיוחלט שלא להציג מועמד לראשות עיריית ירושלים. במידה ולא תתקבל החלטה עד אז, יכריע בית הדין על קיום פריימריז בסניף הליכוד בבירה. 
בינתיים אלקין ממשיך בגיוס תמיכה. בכירי הליכוד ברחבי הארץ ובהם עשרות ראשי ערים, ראשי מועצות אזוריות ומקומיות וראשי הסניפים הוציאו מכתב ובו כתבו: "אנו ראשי רשויות מהליכוד וראשי סניפים מכל רחבי הארץ, תומכים במועמודותו של השר לענייני ירושלים זאב אלקין, לתפקיד ראש העיר ירושלים לקוראים לחברינו מירושלים ובארץ כולה להתגייס לתמיכה במועמדותו".

מכתב התמיכה בזאב אלקין by מעריב אונליין on Scribd


 

עוד כתבו: "אנו מברכים את תושבי ירושלים על מועמדותו של מנהיג בכיר ברמה הלאומית לראשות עירם, וסוברים כי לעיר הבירה של כולנו מגיע מנהיג מסוגו של השר אלקין". על המסמך חתומים 164 ראשי ערים וסניפים של הליכוד. בין החתומים: ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש עיריית קרית שמונה ניסים מלכה וראש עיריית עכו שמעון לנקרי.