שר האנרגיה יובל שטייניץ נפגש לפני שבועיים עם מקבילו האמריקאי, ריק פרי, והציג בפניו את הקווים האדומים של ישראל לגבי עסקת הכורים הגרעיניים אותה רוצה ארצות הברית למכור לערב הסעודית. על פי דיווח מהערב (ראשון) בחדשות עשר. הצעד בא בעקבות הסירוב האמריקאי לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו מהנשיא טראמפ שלא למכור את הכורים לריאד. 



הטיעון האמריקאי לסירוב היה כי אם ארה"ב לא תספק לסעודים את הכורים, מדינות אחרות כמו רוסיה או צרפת יעשו זאת בעצמן. לאחר שהאמריקאים סירבו לבטל את העסקה, ביקש נתניהו שלא לאפשר לסעודים להעשיר אורניום בכורים הללו, אך העשרת אורניום היא תנאי סעודי לקיום העסקה, ששווייה מיליארדי דולרים למשק האמריקאי. הסעודים עצמם הסבירו את הדרישה להעשיר אורניום בהיתר שניתן לאיראן לעשות כך במסגרת הסכם הגרעין.



על פי הדיווח, ישראל דורשת תיאום ושקיפות מלאים מצד הממשל על משא ומתן הסעודים וכן מידע מוקדם על מיקומם המתוכנן של הכורים בערב הסעודית, ככל הנראה מתוך כוונה לוודא שהם לא קרובים מדי לישראל. 



את דרישותיה לגבי העשרת האורנים ישראל לא שינתה ישראל דורשת שלא תהיה העשרת אורניום בשטח סעודיה, וכן שארצות הברית תספק את כל הדלק הדרוש להפעלת הכורים ותוציא את הדלק המשומש כדי שלא תהיה אפשרות לעבד אותו וייצר ממנו נשק גרעיני. 

גורם בכיר אמר לחדשות עשר, כי שר האנרגיה האמריקאי אמר לשטייניץ כי הממשל ייקח את העמדה הישראלית בחשבון ויתייחס לחששות בירושלים.