האם בכוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו להקדים את הבחירות לינואר בעקבות חוק הגיוס? על פי דיווח ב"החדשות", נתניהו צפוי לבקש מבג"ץ דחייה של 10 חודשים בהמשך חקיקת החוק שמטרתו להביא לגיוס חרדים לצה"ל, מתוך טענה שהחוק עבר בקריאה ראשונה ומדובר התקדמות משמעותית. עוד הוסיף עמית סגל כי אם בג"ץ לא ייעתר לבקשת ראש הממשלה, בכוונת נתניהו להקדים את הבחירות לחודש ינואר 2019.



הדיווח ב"החדשות" עומד בניגוד דבריו של ראש הממשלה, שטען הבוקר במהלך ועדת השרים לחקיקה כי בכוונתו לקדם את חוק הגיוס כבר בשבוע הבא, יחד עם חוק הלאום. "השאיפה שלנו היא להעביר את חוק הגיוס וחוק הלאום כבר בשבוע הבא", אמר ראש הממשלה על רקע סיום מושב הקיץ הקרב. כזכור, חוק הגיוס שעבר בקריאה ראשונה עומד בלב משבר קואליציוני בשל התנגדות אגודת ישראל לחוק. 



"יוביל לשוויון בנטל". יאיר לפיד, צילום: אבשלום ששוני
"יוביל לשוויון בנטל". יאיר לפיד, צילום: אבשלום ששוני



סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן אמר לאחר ההצבעה על החוק כי "התנגדנו לחוק הגיוס החדש כפי הוראת מועצת גדולי התורה. לאורך הדורות מסר עם ישראל את נפשו למען לימוד התורה וראה בו את הערך החשוב ביותר לעתיד העם היהודי. לא נסכים להגביל את לומדי התורה ולא נתמוך במתן סנקציות על בני ישיבות שתורתם אומנותם". 



עם זאת, למרות התנגדות יהדות התורה, והצטרפות ש"ס להתנגדות לחוק, החוק עבר בעקבות תמיכת מפלגת יש עתיד בחוק, לאחר שראשה, יאיר לפיד טען כי המתווה שהציג צה"ל דומה לחוק שהציגה המפלגה בכנסת הקודמת ומביא, לטענתו, לשוויון בנטל.