ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הבוקר (רביעי) לפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה, זוהי פגישתם התשיעית בשלוש השנים האחרונות. לפני שעלה למטוס אמר נתניהו: "אני יוצא עכשיו למוסקבה לפגישה חשובה מאוד עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אנחנו נדון על סוריה, נדון על איראן, נדון על צרכי הביטחון של ישראל. אני מאוד מעריך את הקשר הישיר, הבלתי אמצעי, המצוין שיש לי עם נשיא רוסיה".

נתניהו הוסיף:
 "

נתניהו ורעייתו שרה עולים למטוס הבוקר. צילום: קובי גדעון, לע"מ
נתניהו ורעייתו שרה עולים למטוס הבוקר. צילום: קובי גדעון, לע"מ

בעוד חמישה ימים הנשיא פוטין צפוי להיפגש עם הנשיא טראמפ, פגישת נתניהו אמורה להיות בבחינת פגישת הכנה לקראת השיחות עם ארצות הברית, שלה ולרוסיה יש חילוקי דעות בנושאים שונים, ביניהם הביטחון במזרח התיכון. הבוקר, הנשיא טראמפ נועד עם מזכ"ל נאט"ו והטיח בפניו כי "גרמניה שבויה בידיה של רוסיה" מאחר וגרמניה רוכשת נפט במיליארדי דולרים מרוסיה ותורמת לכלכלתה בעוד ארצות הברית כחברה משמעותית בנאט"ו מגינה על גרמניה בפניה של רוסיה. החרפת הטון של טראמפ מול האירופאים לקראת הפגישה עם פוטין יוצרת מתח גם במוסקבה.

נתניהו צפוי גם לצפות הערב במשחק חצי גמר הגביע העולמי בכדורגל באצטדיון שבמוסקבה, בין נבחרות אנגליה וקרואטיה "אמרו לנו שאנחנו יכולים להביא שני מלווים. אז החלטנו להביא איתנו שני ילדים נפלאים שנלחמים בגבורה במחלת הסרטן. את מיקה, שרעייתי מלווה אותה כבר תשע שנים, ואת אלון, שהוריו עלו מרוסיה והוא מאוד אוהב כדורגל. זה מאוד מרגש אותנו שאנחנו יכולים להגשים עבורם חלום", סיפר ראש הממשלה.