העימות בין הכנסת ליועץ המשפטי לממשלה נמשך. אחרי שאביחי מנדלבליט מנע דיון בוועדת הפנים בנוגע לניגוד העניינים של ניצב בדימוס רוני ריטמן בנוגע לחקירת שרה נתניהו בפרשת מעונות ראש הממשלה, הודיע היום חבר הכנסת אמיר אוחנה כי לא יאפשר ליועמ"ש לדבר בוועדת להכנת חוק הלאום בראשותו. 


 


אוחנה כתב בטוויטר: "היועץ המשפטי לממשלה הגזים: הכנסת היא הציבור - והיועץ הוא משרת ציבור. בהחלטתו שלא לשלוח את נציגיו במפגיע לוועדת הפנים, הוא פגע בציבור ובעצמו. עד שלא יוסדר העניין עם חברי יואב קיש - לא אאפשר לו או לנציגיו לדבר בוועדה בראשותי ואני קורא לחבריי יושבי ראש הוועדות לנהוג כך".


כזכור, אתמול פנה מנדלבליט ליו"ר ועדת הפנים, ח"כ יואב קיש, בבקשה לבטל את הדיון מחשש שהדבר יפגע החקירה. במכתב שלח מנדלבליט לקיש, הוא כותב כי "הישיבה המתוכננת עלולה להוות חציה - ולו גם שלא במתכוון - של תחום עבודת מערכת אכיפת החוק, ונראה כי עלולה לפגוע בחקירות המתנהלות, באופן שיכל להתפרש כניסיון להטות משפט". 

עוד כתב היועמ"ש, כי "טענות על אופן ניהול החקירה צריכות לבוא בפני הגורמים המוסמכים במערכת אכיפת החוק". הוא הזכיר כי סנגוריו של ראש הממשלה כבר פנו אליו בנושא.
בתגובה כתב ח"כ קיש כי הישיבה תתקיים כמתוכנן. "אני מבקש להזכיר ליועץ המשפטי לממשלה כי במסגרת הפרדת הרשויות במדינה, הכנסת סוברנית באופן מוחלט לדון ולפקח בענייני הממשלה ושלוחותיה וגם בענייני משטרת ישראל".
"עם כל הכבוד הראוי מערכת אכיפת החוק אינה אקס טריטוריה, היא חלק מהרשות המבצעת ומתוקף כך נתונה לביקורת של הרשות המחוקקת, שמחובתה לבחון טענות כה קשות שפוגעות באמון הציבור במערכות אכיפת החוק. לעניין החשש להטיית משפט חלילה, הרי שאני מבהיר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים שאין ולא היתה לי כוונה ואין לי שום רצון או עניין להיכנס או להשפיע בפרטי החקירות נגד ראש הממשלה".
עוד כתב יו"ר ועדת הפנים, כי "אני מחויב לציין כי ניסיונך או בקשתך לעצור דיון זה או להשפיע על מי מהמזומנים אליו להגיע או חלילה להכפיש נבחרי ציבור בהתנהגות לא נאותה היא חמורה במיוחד ואני אעמוד על זכותו של הציבור לדעת שרשויות אכיפת החוק שאדוני עומד בראשן מתנהלות כראוי".