שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז'ופרה, ביקש מחברי כנסת מהקואליציה לא להמשיך בחקיקת חוק הלאום, כך על פי דיווח שפורסם הערב (חמישי) בחברת "החדשות". לפי הפרסום, בשיחה שניהל עם אחד הח"כים, אמר ז'ורפה: "חוק הלאום מרחיק את ישראל מהנורמות המקובלות במדינות הדמוקרטיות. החקיקה נודפת ריח גזעני, מפלה קבוצות ובמיוחד את ערביי ישראל ופוגעת בערכים שמדינת ישראל מנסה להקרין".

בעקבות הפרסום, בלשכת נתניהו מסרו כי רה"מ הנחה את מנכ"ל משרד החוץ לזמן לשיחת נזיפה שנייה את שגריר האיחוד האירופי בישראל וכן מתכוון לנקוט בצעדים נוספים. "לא די בזה שהאיחוד האירופי מממן עמותות שחותרות נגד מדינת ישראל ומממנות בנייה בלתי חוקית, כעת הוא מתערב בחקיקה ישראלית. כנראה שאינם מבינים שישראל היא מדינה ריבונית", נאמר בהודעה.
בתוך כך, המאמץ להעביר את החוק קיבל חיזוק משמעותי לאחר שסיעת הבית היהודי הסירה את התנגדותה לחוק. יו"ר ועדת החוקה, ח"כ ניסן סלומינסקי, שדרש להכניס לחוק את נושא המשפט העברי, אמר הערב בכנס הענקת אות יקיר המשפט העברי של לשכת עורכי הדין: "אני שמח לעדכן כי הגעתי לסיכום לגבי חוק הלאום ובסעיף 1 (ב) תתווסף המילה 'הדתית'. הנוסח החדש יהיה: מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, שבה הוא מממש את זכותו הטבעית, התרבותית, הדתית וההיסטורית להגדרה עצמית".
רה"מ נתניהו אמר היום כי הוא מקווה להעביר בקרוב את החוק בכנסת. "בדמוקרטיה הישראלית נמשיך להבטיח את זכויות הפרט והקבוצה, אלה ימשיכו להיות מובטחות, אבל זכויות יש גם לרוב, והרוב מכריע. הרוב המכריע בעם רוצה להבטיח את אופיה היהודי של מדינתנו לדורות", אמר  בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בוטינסקי בהר הרצל.

עשרות ארגונים חברתיים, תנועות ומפלגות, יפגינו במוצאי שבת נגד החוק. בהודעה משותפת של הארגונים נכתב: "חוק הלאום הוא חוק שיהפוך את הגזענות, האפליה, ההשפלה וההפרדה לחלק בלתי נפרד מחיינו. יותר מזה - הגזענות והאפלייה הופכים רצויים ומרכזיים במדינת ישראל. חוק הלאום הוא החוק שיביא את ההדרה והפגיעה במיעוטים לשיאים מפחידים שעוד לא ראינו כמותם".
"האמירה שלנו היא ברורה: כל האזרחים - כולם - שווים. אבל הממשלה לא מוכנה להכיר בזה. בגלל שאין להם פתרונות לאף-אחד מאיתנו - לא למשבר הדיור, לא לקשישים ולנכים, לא ליוקר המחייה הגבוה, לא למערכת הבריאות הקורסת, לא למשבר עם יהדות התפוצות  - הם מחוקקים חוקים מיותרים, מפחידים ומפלים כמו חוק הלאום. החוק מסית, מבלבל ומפריד בינינו- אזרחי ואזרחיות מדינת ישראל".