ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק האשים אדם הקשור לעולם הפוליטי בביצוע האזנת סתר לשיחה פוליטית שקיים עם האלוף (במיל') עמירם לוין ואלוף משנה (במיל') מוקי בצר, כך פורסם היום (שבת) ב"חברת החדשות". לפי הדיווח, האיש הקליט את השיחה שניהל ברק, וכשהסתיימה הוא המשיך להאזין למפגש בין ברק ללוין. ככל הנראה, כך על פי הפרסום, תוכן השיחה לא יהיה נוח פוליטית לברק.



באופן דומה, גם בחדשות עשר טוענים כי ההקלטה הסודית ומכתב שהוצא נגד שידורה נשלח למערכת הערוץ. בדיווח צוין כי "ברק ביקש למנוע פרסום בעניין מצד חדשות עשר באמצעות מכתב שנוסח ע"י עורך הדין איתן מעוז בו הוא מבהיר כי השיחה עם בצר ולוין היא הקלטת סתר שאסורה לשימוש ולפרסום".



לפני כשלושה חודשים בלבד ביקר לוין את ברק בחריפות, על רקע פרסום ספר חדש שכתב: "אני מבין שיש הדלפות מסוכנות וחסרות אחריות בנושא היכולות של צה"ל, ואני רוצה להגיד שחבל לי. כאיש רב מעללים ומעשים, גם בהיותו מפקד סיירת מטכ"ל וגם בהיותו ראש ממשלה, אהוד לא עומד בפיתוי ובשביל לזכות בעוד בכמה חלטורות שכל כבוד וקרדיט. איזה מן דוגמה זו תהיה לחיילים או מפקדים בסיירת מטכ"ל? מה נגיד להם לגבי שמירה על סודות אם מי שהיה ראש ממשלה ורמטכ"ל עושה את זה?".



"לגבי מערכת המשפט, יש לבדוק האם זה פלילי", הוסיף אז לוין. "לצנזורה אין כוח. מאדם כמו אהוד ברק צריך לצפות שהוא יצנזר את עצמו. אדם צריך לקחת אחריות על מה שהוא עושה, לסתום את הפה, להתאפק".