שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, האשים הבוקר (שני) את הליכוד בניסיון ליצור פילוג במפלגה, על ידי יצירת תדמית של "חתרנית" לשרת המשפטים וחברת הסיעה איילת שקד. "אני מאוד גאה באיילת, היא עושה עבודה טוב מאוד, לכן דרשתי את תיק המשפטים מנתניהו, הוא לא רצה לתת לנו, עבור איילת כי היא באמת מעולה. יש ניסיון בקרב ידידינו במפלגה הגדולה יותר, רוצים לתת לה תווית של חתרנות או סכין בגב", אמר.

"זה לא יקרה, הם לא מכירים את איילת, היא לא כזאת", הוסיף בנט בראיון לגלי צה"ל. "אנחנו ננסה למנף את זה למנדטים לבית היהודי. אם יהיו לנו 8 מנדטים בלבד, נחזור לימי שחרור 1,000 מחבלים ולימי אקטיביזם שיפוטי ואף אחד לא רוצה לחזור לשם", אמר השר בהתייחסות לעסקת שליט שבוצעה ב-2011 תחת ממשלת נתניהו. כזכור, ח"כ דוד ביטן (ליכוד) אמר בשבוע שעבר: "אם שקד תתמודד בפריימריז בליכוד, היא תזכה במקום הראשון". ביטן נשאל האם לפי דעתו, שרת המשפטים תוכל לנצח את שרת התרבות מירי רגב. הוא השיב: "כן, את כל מי שירוץ. גם גדעון סער וישראל כ"ץ".

בנט התייחס לוויכוח שפרץ בדיון הקבינט הביטחוני בינו לבין הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, שאמר לו כי תקיפת ילדים המשגרים בלוני תבערה "נוגדת את עמדתו המבצעית והערכית". שר החינוך אמר בראיון: "עמדתי לאורך 100 ימים האחרונים היא שכשרואים חוליית שיגור של בוגרים צריך להרוג אותם. אם הם משגרים בלוני נפץ ותבערה צריך לירות על החוליות. אני אפילו לא רואה את הדילמה הגדולה, אלה לא ילדים אלא מחבלים בוגרים, יש מאות כאלה. אם היינו יורים מההתחלה על המשגרים זה היה נגמר. אני מקווה לראות שמעכשיו זה באמת ישתנה".

גדי איזנקוט. צילום: דובר צה"ל
גדי איזנקוט. צילום: דובר צה"ל

 
"זה כמו מחבלים שיורים מרגמה. הם רוצים להרוג אותנו, רוצים לשרוף גן ילדים על יושביו. אני לא מבין על מה הדיון, צריך לפגוע בחוליות בלוני תבערה", הוסיף השר. "אין הפסקת אש, אסור לנו לתת לאויב שלנו לקבוע את הכללים. עכשיו אנחנו לוקחים את הכללים חזרה אלינו. זה לא קביל שיש בלוני תבערה ואנחנו נגיב לכל שיגור כזה. הקבינט כולו יצא אתמול עם החלטה חדשה שאנחנו לא מקבלים את זה ומגיבים".
 
השר הוסיף כי הוא מגבה את רא"ל איזנקוט ואת הדרג הצבאי. "אני רוצה לומר מילה על צה"ל והרמטכ"ל: זכינו ברמטכ"ל מעולה. גם אם יש מחלוקות זה לגיטימי. צה"ל נתן מענה חזק מאוד וטוב לפעולות הגדר לפני חודשיים", אמר בנט. "לפני שנתנפל על הרמטכ"ל, אני צריך לומר לציבור ולחבריי בימין: לפעמים יש מחלוקות, זה סימן של בריאות נפשית של כל הגורמים. אני מאוד רוצה שמפקדים יביעו את עמדותיהם, יתווכחו ולבסוף יעשו את מה שהדרג המדיני יחליט. אני רוצה לראות את היישום של ההחלטות מאתמול. הייתי בבית משפחת בוכריס, ארבעה בני משפחה פצועים כרגע. המסר מתושבי העוטף: 'טפלו בבעיה מהיסוד, אל תיכנסו למלחמת התשה'".
 
עם זאת, יו"ר הבית היהודי אמר כי הוא יהיה מוכן לעבור בדיקת פוליגרף על מנת להוכיח כי לא הוא הדליף את הוויכוח שפרץ בקבינט. "דרשתי מראש הממשלה: 'בוא נעשה פוליגרף לכל מי שבקבינט, מדרג פוליטי או מקצועי'. חייבים לבער את הנגע הזה", אמר בנט. "אני חד משמעית מוכן ללכת לפוליגרף על ההדלפה הזו".