המתח בין חברי הקואליציה, שעולה לכותרות בשבועות האחרונים ללא הפסקה, הגיע כעת גם למישור הביטחוני. לאחר הפרסומים אמש על העימות בין שר החינוך, נפתלי בנט, והרמטכ"ל, גדי איזנקוט, בכל הקשור להוראות הפתיחה בירי, החלו ביקורות גם מצידו של שר הביטחון, על התנהלותו של בנט. האחרון לא נשאר חייב, ובמהלך הבוקר, בכל הראיונות, הוא מקפיד להגן על עמדתו ובעיקר לרמוז כי ההדלפה ככל הנראה הגיעה משר שהיה לו אינטרס להדליף את הדברים.



לאחר הביקורת של השר ליברמן ("התנהגות מגעילה"), החליטו בבית היהודי להסיר את הכפפות, ותקפו את ליברמן ישירות: "ליברמן הוא שר ביטחון חלש, נבוך ושקוף. עדיף שיתמקד במיגור הטרור בדרום". לאחר מכן הוסיפו גורמים בבית היהודי: "בנט פנה לראש הממשלה בבקשה לבצע פוליגרף על ההדלפה אמש, ומוכן להיות הראשון שיתייצב, השאלה אם ליברמן יהיה השני".



גם בישראל ביתנו הזדרזו להגיב ואמרו: "צר לנו שבעיצומה של לחימה, כששר הביטחון פועל להשבת השקט והביטחון, שר החינוך ומפלגתו החלו את מערכת  הבחירות בקמפיין פוליטי להכפשת הרמטכ״ל ומערכת הביטחון. מפלגת ישראל ביתנו קוראת לבנט להתמקד בהכנת מערכת החינוך לפתיחת שנת הלימודים ובשיפור התוצאות של תלמידי ישראל".


שר החינוך אמר הבוקר: "עמדתי לאורך 100 ימים האחרונים היא שכשרואים חוליית שיגור של בוגרים צריך להרוג אותם. אם הם משגרים בלוני נפץ ותבערה צריך לירות על החוליות. אני אפילו לא רואה את הדילמה הגדולה, אלה לא ילדים אלא מחבלים בוגרים, יש מאות כאלה. אם היינו יורים מההתחלה על המשגרים זה היה נגמר. אני מקווה לראות שמעכשיו זה באמת ישתנה".



כזכור, אמש התכנס הקבינט כדי לדון בטרור העפיפונים ובהתחממות האחרונה בדרום, והוחלט על החרפת המאמצים נגד חוליות מפריחי העפיפונים והבלונים. לפני הדיון הועברו מסרים לחמאס כי משלב זה, ישראל תראה בהפרחת העפיפונים והבלונים כהפרה של הפסקת האש בגבול הרצועה. חמאס לא קיבל את התנאי שהציבה ישראל, ועל כן הוחלט כי יהיה ניתן לפגוע בחוליות המפריחים בשני סייגים, הראשון, שהמפריחים יהיו פעילי חמאס מוכרים, ושלא יהיו ילדים בין המפריחים.
במהלך הדיון בקבינט התפתח עימות בין שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) לבין הרמטכ"ל גדי איזנקוט, במהלכו הביע הרמטכ"ל התנגדות לחלק מהדרישות של הדרג המדיני. "מדוע לא לירות בכל מי שיורה נשק אווירי לעבר היישובים שלנו וגם לעבר החוליות?", שאל בנט והוסיף, "אין כל מניעה משפטית. למה לירות לידן ולא בהן? מדובר במחבלים לכל דבר".
איזנקוט ענה: "אני לא חושב שלירות בנערים וילדים שלפעמים הם אלה שמשגרים את הבלונים והעפיפונים זה נכון", בתגובה לכך בנט הקשה,  "ואם מדובר בבוגר שמזוהה כבוגר?", על כך שאל הרמטכ"ל  "אתה מציע להפיל פצצה ממטוס על חוליות משגרי עפיפונים ובלונים?". כשבנט אישר שזוהי אכן כוונתו אמר הרמטכ"ל כי "זה נוגד את עמדתי המבצעית והערכית".