"בין ישראל לחמאס יש הבנה שלא להרוג אף אחד בחילופי האש ביניהן", כך אומר השיח' מוחמד אל עמאדי, השליח הקטארי לשיקום רצועת עזה, בראיון לרשת אל ג'זירה. "יש לנו מצב של עימות מדוד ונשלט - ישראל יורה על עמדות של חמאס שפונו מאנשים וגם חמאס יורה על מקומות בהם אין אנשים". לדבריו, ההבנות בין הצדדים הושגו עוד לפני שהקטארים נכנסו לתמונה, "אבל רצינו לעצור את ההסלמה כדי שהשיקום לא ייפגע". אל עמאדי הוסיף כי "לא רצינו מלחמה נוספת כי המחיר שלה יהיה כבד לשני הצדדים ויהיה קשה לממן את שיקום הרצועה במצב כזה". 

בתשובה לשאלה מדוע חלה ההסלמה הפתאומית הזו בדרום, אמר השליח הקטארי כי הוא חושב שישראל רוצה לשנות את הדינמיקה מול חמאס, משום שהיא רצתה להגיב על טרור העפיפונים המשוגרים לעבר שטחה וגורמים לשריפות רבות. "עם זאת, אני לא חושב שישראל רוצה הסלמה מלאה ועכשיו היא מדברת עם מצרים ועם שליח האו"ם למזרח התיכון על עצירת ההסלמה". 
עמאדי התייחס לשיחות על הפסקת האש בדרום ואמר כי ההצעות שעלו דיברו על תקופה של בין חמש לעשר שנים. "המצרים מעורבים בשיחות, אבל הבעיה היא חוסר האמון בין הנהגת חמאס למצרים, הנובעת מהבטחות שניתנו לגבי הפיוס הפנים לפלסטיני ולא קוימו", הוא מוסיף. "לעומת זאת", ממשיך עמאדי, "המסרים שאנחנו מעבירים בין ישראל לחמאס הם המסרים הנכונים. קטאר נהנית מאמון של שני הצדדים". 

הנציג הקטארי נועד בחודש שעבר עם יועצו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, ועם ג'ייסון גרינבלט, שליח הנשיא למזרח התיכון, בדוחא. "הם הציעו פרויקטים ברצועת עזה, שאנחנו תומכים בהם. אלא שכדי שהם ייצאו לפועל, אנחנו צריכים שישראל תסכים להם. הבעיה שהם אומרים מוכנים לדבר רק עם הרשות הפלסטינית ולא עם גורם שלישי אחר. אמרנו זאת לאמריקאים".
עמאדי טוען כי לדעתו עזה מחזיקה את כל הכוח ברשות הפלסטינית. "האמריקאים חושבים שהם חייבים לפתור את בעיה עזה קודם כל ואז לפנות לגדה המערבית". לגבי הגדה המערבית, הקטארי הבכיר אומר כי שאין לה מה להציע בפיתוח. "לכן עזה חשובה מאוד. בנוסף, לעזה יש כוח צבאי ודוקטרינת הרתעה. מספר הטילים שברשות חמאס גדול פי 50 ממה שהיה לו ב-2014". 
בראיון עלתה גם שאלת המצור על עזה, שנמשך כבר יותר מעשור. "אננחו מנסים ככל יכולתנו להביא להסרתו", אמר השיח', "העניין הוא שישראל מעדיפה שמצרים תטפל בנושא הזה". אלא שקורה משהו מעניים בצד המצרי של הגבול עם רצועת עזה, אומר עמאדי: "יש שם פעילות של השטחת הקרקע, הזזת אדמה ובנייה לאורך הגבול. שמעתי שזה אולי ישמש לבניית מיזמי חשמל ומים ונמל תעופה שישמש את הרצועה בשטח מצרים".