בצל ההדלפות מישיבות הקבינט המדיני-ביטחוני, ועל רקע הפסגה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומקבילו הרוסי ולדימיר פוטין בהלסינקי שבפינלנד, אמר היום (שלישי) שר הביטחון אביגדור ליברמן, בתכניתם של בן כספית ופרופסור אריה אלדד ב-103FM, כי "שני הנשיאים החמיאו לישראל וזהו הישג עצום". מלבד זאת, הוא טען כי "יש הדלפות מהקבינט שמסכנות את המדינה, ועצרנו אותן באמצעות צנזורה. אסור שהרפתקניים יישבו ליד ההגה של משרד הביטחון".



"פוטין וטראמפ לא הזכירו אף מדינה אחרת", אמר ליברמן, שהוסיף: "שניהם דיברו בחיבה ובצורה חיובית על מדינה נוספת מלבד ישראל. זה הישג גדול בפני עצמו".



ידעת שפוטין מעריץ של ביבי?
"הם נפגשו בשנתיים האחרונות כמה פעמים. שפת הגוף וההזמנה למשחק הכדורגל מדברים בעד עצמם. יש מחיר לראשי מדינות ולכל השרים הגדולים. בתור שר הביטחון, אני מדבר לעתים קרובות עם שניהם, עם היועץ לביטחון לאומי ועם כל אנשי הביטחון של שתי המדינות. אני חושב שכל הציניות שלנו הוא לא דבר מאליו, ולא הייתה תמיד במדינת ישראל. אני לא מכיר מדינה אחרת שיש לה את הלוקסוס. אני לא רוצה לפרש את פוטין, אבל אנחנו כן מקדשים את הסכם 74', שמחזיק מעמד יפה מאוד. מי שניסח אותו היה קיסינג'ר, והוא מחזיק מעמד טוב". 



מה אתה חושב על הפליטים הסוריים? התמונות צובטות לב. הם מתחננים. למה לא להוציא אותם למדינה שלישית
"אנחנו עושים הרבה פעולות הומניטריות, מול אותם תושבי סוריה עם מזון, דלק ובגדים, וגם בחורף שהיה לא פשוט. אני חושב שעשינו כל מה שאפשר לצפות ממדינת ישראל, כולל טיפול רפואי. אנחנו לא מוכנים לקבל אפילו פליט אחד. זה לא מתפקידנו, יש מדינות ערב רבות. גם המפרץ, גם ערב הסעודית, יש עולם ולא ניקח כאן תפקיד שהוא לא שלנו".



יש לך בעיה ערכית לירות במשגרים?
לכל בר דעת, אין בעיה ערכית. ההדלפות והוויכוח שמתנהל בתקשורת הוא ויכוח מעוות. כל מיני מתאבדים בודדים. ידענו להתמודד עם אוטובוסים מתפוצצים לפני כמה שנים טובות בירושלים ובגוש דן. אנחנו יוצאים מנצחים מכל עימות, כזה או אחר. אני רוצה להזכיר לך שבאותם שלושה חודשים, מאז שהחלה צעדת השיבה, נהרגו 147 פעילי טרור ויש מעל 4,500 פצועים. פגענו בתשתיות הטרור נגד חמאס. אף אחד לא פגע בריבונות שלנו, אז קחו דברים בפרופורציה. אנחנו מנהלים דברים בחוכמה".



 


"לחמאס אין רגישות לחיי אדם", הוסיף השר. "כל אחד שאנחנו מחסלים הופך לקדוש ולכלי תעמולה נגד ישראל. מה שכן, יש להם רגישות לאותן מנהרות, שהושקעו מיליונים בבנייתן ויש להם רגישות גדולה לאתרי ייצור רקטות. בשבת האחרונה חיסלנו שתי מנהרות וכמה מחסני חימוש. לזה הם מאוד רגישים. אנחנו סגרנו את הברז היום. חוץ ממזון ותרופות שום דבר לא עובר".

הוא הסביר כי "השארנו דלק וגז, כי אין אלטרנטיבה. גם מרחב הדיג נשאר פתוח עד לשלושה מייל. תסתכל ברשתות החברתיות, שזה מה שמטריד את רצועת עזה. במקביל, אני יכול להגיד שביקרתי בתרגיל אוגדה 162, ואני אומר שצה"ל מוכן לעימות. זאת האלטרנטיבה האחרונה, אבל אם אפשר להפסיק ולהשיג תוצאה ללא עימות רחב, וללא מבצע, כמו שמכירים מצוק איתן, אז עדיף לעשות את זה בלי עימות צבאי. המטרה היא ביטחון ושקט. כל עוד אנחנו נהנים מהשקט, ועם כל הצער שבדבר, הכל ממשיך לתפקד, ואנשים יוצאים לעבודה ומנהלים חיי שגרה, עדיף שכך. כל הדבר הזה - צריך לנהל אותו בקור רוח, צריך לזה עצבים מברזל, ולא צריך לנהל את זה עם סטופר ביד. זה לא יעזור".

עשו סיבוב על הרמטכ"ל בקבינט?
"אני בעד פוליגרף, פעמיים העליתי הצעה שכל חבר קבינט, בלי קשר לאירוע ספציפי, פעם בשנה יעבור פוליגרף עם ישיבה אחת ספציפית - האם הדלפת או לא? כל אנשי מערכת הביטחון עושים את זה בשגרה. כל משתתפי הקבינט יעברו פעם בשנה את הפוליגרף, אז לא יעשו. מותר למגר את התופעה. אני לא רוצה להיכנס לדברים האלה, אבל זאת חובתנו. אתם לא יודעים איזה הדלפות יש. יש כאלה שמסכנות את המדינה, עצרנו את זה באמצעות צנזורה, ואז מנענו את זה" .

מלבד זאת, הוא טען כי "אין לנו את הלוקסוס לנהל מלחמות שאין ברירה. זה ההבדל בין ששת הימים ללבנון הראשונה. אפילו אריק שרון הבין את זה. אנחנו אנשים אחראיים, ואסור שהרפתקניים יישבו ליד ההגה של משרד הביטחון. בלי פופוליזם וססמאות".

על זהות הרמטכ"ל הבא, אמר: "אני לא יודע מי יהיה הרמטכ"ל הבא, ההתלבטות לא פשוטה. אנחנו נעשה את התהליך, ושנתחיל אותו - נודיע".

כשנשאל על אי קידומו של עופר וינטר, השיב: "אני לא מתכוון להיכנס פה לדיונים פרסונליים. ראש הממשלה בחר מזכיר צבאי חדש - בחור צעיר, מוכשר, מפקד בחטיבת אמ"ן. נאחל לו בהצלחה".

בהתייחס לבחירות לראשות עיריית ירושלים, אמר: "ישראל ביתנו לא תנקוט עמדה. משה ליאון חבר קרוב, אבל לא נעמוד לצידו של אף אחד. אני יכול להגיד לך, שאנחנו הולכים ביחד מ-1993. משה לאון מבין את השיקולים ומקבל אותם".