ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן נחת היום (חמישי) בישראל ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר בהמשך הוא ייוועד גם עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. אורבן אמר בפתח פגישתו עם נתניהו כי "בהונגריה מי שמצהיר על עצמו כיהודי יכול להרגיש בטוח". הוא הוסיף שבארצו "יש אפס סובלנות לכל גילוי אנטישמי". אורבן ציין ש"פטריוט הונגרי ופטריוט ישראלי תמיד ימצאו את המשותף ביניהם".



נתניהו ציין שהוא ואורבן "מבינים שהאיום של האסלאם הרדיקלי הוא אמיתי ויכול לסכן את אירופה, אותנו ואת שכנינו הערבים". לדבריו, "אנחנו קו החזית שמגן גם על אירופה‎". ראש הממשלה הודה לאורבן על שארצו תומכת בישראל בפורומים בינלאומיים ועל אירוחו בפורום וישיגראד.



זהו ביקורו השני של רה"מ ההונגרי בישראל אך הפעם ביקורו זוכה לביקורת רבה בישראל בעיקר מצד מפלגות המרכז שמאל זאת על רקע מספר מהליכים אנטי דמוקרטים שהוא מוביל במדינתו. אמנם, בכל ביקור מדיני שיא הביקור הוא המפגש עם מנהיג המדינה המארחת, אך נראה כי בביקורו של אורבן המוקד יהיה בשעה 15:45, אז צפוי ראש הממשלה ההונגרי לערוך ביקור במוזיאון יד ושם.

הסיבה לכך היא אמירותיו מעוררות המחלוקת של אורבן ששיבח את מנהיג הונגריה, מיקלוש הורטי, מי ששיתף פעולה עם הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה וקרא לו "מדינאי גדול". מאז ניסה אורבן לתקן את הרושם שנוצר כלפיו. במהלך ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בבודפשט בשנה שעברה אמר כי "הונגריה טעתה וביצעה חטא כאשר שיתפה פעולה עם הנאצים ולא הגנה על היהודים". למרות זאת, הדברים לא הצליחו לשנות את הכעס שחשים כלפיו רבים בקהילה היהודית בהונגריה, וצאציהם של מי שהושמדו בשואה. ביום שישי צפוי אורבן צפוי לערוך ביקור בכותל המערבי".
יו"ר יש עתיד חבר הכנסת יאיר לפיד אמר על הכנסת האורחים שנתניהו מכין לאורבן "אחרי שביזה את זכר הנספים בשואה בהסכם עם פולין, היום נתניהו יעשה כבוד לראש ממשלת הונגריה אורבן, שהילל ושיבח את השליט האנטישמי ששיתף פעולה עם הנאצים בהשמדת יהודי הונגריה. חרפה!". גם יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג הצטרפה למגנים וכתבה בחשבון הטוויטר שלה ציוץ בהונגרית. "מי שמהללים מנהיגים ששיתפו פעולה עם הנאצים, מי שרודפים ארגוני זכויות אדם ואת האופוזיציה בארצם - לא רצויים פה".
מי שדווקא מאוד מאוד ביחסים עם אורבן, הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרואה בו שותף. ההחלטה לחזק את היחסים עם הונגריה, ובפרט עם אורבן נובעת מתפיסה מדינית, כי מדינות וישגיראד הכוללות את צ'כיה, סולבקיה, פולין והונגריה מהוות כוח עולה באיחוד האירופאי ובהינתן כי במדינות אלה ישנו כעת ממשלות ימין, המביעות אפתיה כלפי מדינת ישראל, יש לחזק את הקשרים עימן כתגובה לעוינות שחשים בירושלים מצד מדינות מערב אירופה.
יש לציין כי אורבן הוא דמות כמעט בלתי מתקבלת במערב אירופה וזאת עקב המדיניות שהוא נוקט נגד ארגוני זכויות האדם, ובראש המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס, המממן ארגונים רבים. גם בישראל סורוס זוכה לביקרות בקרב חוגי הימין וזכורה הקריקטורה ששיתף בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו בה נראה סורוס שולט בפוליטיקה העולמית באמצעות כלי שרת פוליטיים.