יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף הבוקר (חמישי) בכאן ב' את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע פגישתו הצפויה עם ראש ממשלת הונגרי ויקטור אורבן, ובעקבות תמיכתו בנוסח הנוכחי של חוק הפונדקאות. "נתניהו נכנע לפולנים ועכשיו הוא ייפגש עם האיש ששיבח משתפי פעולה עם הנאצים", אמר לפיד בזעם. 



"הביקור של ויקטור אורבן מרתיח אותי", ירה לפיד, שהסביר:  "ראש הממשלה ההונגרי דיבר על 'המנהיג ההונגרי הגדול' ששיתף פעולה עם הנאצים. נתניהו נכנע לפולנים ועכשיו הוא מקבל פה את אורבן שהילל ושיבח משתפי פעולה עם הנאצים".



"אני מסכים שנתניהו פוליטיקאי טוב, אבל אני אומר שהיום הוא רק פוליטיקאי טוב", הוסיף לפיד. "פעם היה אכפת לו מערכים ומהמדינה, והיום רק הפוליטיקה שמאפשרת לו להישאר על הכסא מעניינת אותו. הוא החליט ללכת על תרבות של פיצול ושנאה. הוא לא שום דבר אחר מלבד פוליטיקאי. יש תרבות שלמה של שנאה, כי אם נשנא כל אחד יילך לבייס שלו, ואני מקדיש חיים שלמים כדי למנוע את זה. בדיוק כאלה תופעות גרמו לחורבן הבית".



"אתמול בלילה הייתה קבוצה של ילדים מהושעיה, סיפר את זה אלעזר שטרן, שבאה לכנסת בשביל להסתכל על הדמוקרטיה. כשהם שאלו אותו על מה מצביעים, הוא הסביר להם שהכנסת מצביעה על המים בבריכה בבית של ראש הממשלה. לא נשאר שם דבר מלבד עיסוק בעצמו ובטובתו האישית".



נתניהו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
נתניהו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



כמו כן, ללפיד הייתה ביקורת רבה על רה"מ גם בעקבות התנהלותו בנושא חוק הפונדקאות: "זה חוק שאומר שלהט"בים לא יוכלו להיות הורים. לקחו את הגברים ואמרו להם שהם לא יוכלו להיות הורים. אנחנו נגד זה, נאבק בזה בכל כוחנו. ראש הממשלה עשה שם מופע מביש. הוא ישב בישיבת סיעה ואמר לו שיתמוך בתיקון החוק המאפשר לאבות להיות הורים, ואז החרדים כהרגלם איימו לפרק את הממשלה והוא נכנע לחרדים. הוא מתקפל בפניהם בכל פעם שהם עוברים לידו ועושים עם האצבע 'נו, נו, נו'. זה נקרא להיות שקרן. יש הבדל בין זה שהמציאות משתנה לבין זה שמישהו אומר למצלמה שהוא יצביע X ואז מסתכל בכנסת לאנשים בעיניים ואומר להם אחרת. הוא מתקפל מול חמאס, מול החרדים ומול הפולנים". 



בהתייחס לחוק הלאום, אמר יו"ר יש עתיד: "לחוקים יש כל מיני מטרות, אבל הם לא צריכים להעלים אזרחים. יש פה אנשים שעלו מברית המועצות לשעבר שיש ויכוח לגבי יהדותם וגם אותם מעליבים. אני נגד להעליב אנשים, אני בעד שנחיה כאן ביחד. היומיים האחרונים בכנסת היו קשים לכל מי שאכפת לו מאזרחים אחרים".



על המצב בדרום, הוסיף: "כשהייתי חבר קבינט חשבתי שצריך ללכת למהלך גדול בעזה, תוך פירוז הרצועה. אני חושב שאפשר לחזור לסיכולים ממוקדים, ושאם ילדינו לא ישנים בלילה, גם סינוואר והנייה לא צריכים לישון בלילה. נתניהו נבחר לאחר שאמר שהוא ימוטט את שלטון החמאס, ובינתיים הוא יושב ומסתכל מהצד ולא עושה כלום".



בתוך כך, הוא נשמע אופטימי ביחס לסיכוי להקים ממשלה אם ייבחר לאחר הבחירות הבאות: "בוודאי שיש לי סיכוי להרכיב ממשלה. אנחנו יודעים לדבר עם כולם, עם מנצחים בבחירות מרכיבים ממשלה. היה מקרה אחד בכל ההיסטוריה שמישהו ניצח ולא הקים ממשלה. שני הטלפונים הראשונים שלי יהיו לליכוד, שיהיה כבר אחרי נתניהו, ולעבודה".