העיתון הערבי "אל חיאת", היוצא לאור בלונדון, מדווח הבוקר (חמישי) כי ישראל וחמאס הגיעו להסכם, בתיווך מדינה שלישית, לפיו הצדדים יימנעו ממלחמה. מקורות דיפלומטיים מערביים אמרו לעיתון כי חמאס הודיע למתווך שהארגון יפעל להפסקת טרור העפיפונים ובלוני התבערה. במקביל, הבטיחה ישראל לא לצאת למלחמה מול התנועה השולטת ברצועה.



לפי המקורות, הארגון העזתי הודיע למתווך כי אינו יכול להמשיך לשמור על הסטטוס קוו הקיים, לפיו הוא משמש כ"שומר" הגבול, וזאת בצל המשך המצור על עזה. "חמאס הסכים למנוע הפרחת בלוני תבערה ועפיפונים באופן זמני, וזאת עד שתבדק האפשרות להסרת המצור", אמר המקור. כמו כן, הוא הוסיף כי "חמאס איים כי במידה ולא יוסר המצור הוא לא ימשיך במשימת מניעת הפרחת הבלונים והעפיפונים".



עוד דווח כי בצד הישראלי הבינו שאינם יכולים לצפות שחמאס ישמור על הביטחון לעד בצל המשך המצור. לטענת הגורמים שצוטטו בעיתון, ישראל לא העלתה את שלוש הדרישות הישנות שלה בפני חמאס למען הסרת המצור, בהן פירוז הנשק, הפסקת חפירת המנהרות ושחרור האסירים וגופות החיילים הנמצאים בעזה.



המקורות הדגישו כי ישראל מגלה בימים אלה פתיחות גדולה יותר לפתרון הבעיות ההומניטריות ברצועת עזה, לאחר שהבינה את השלכות ההתדרדרות המסוכנת על אזרחיה, וכן הסכימה להפריד בין המסלול ההומניטרי לבין המסלול הביטחוני-מדיני.



עוד צוין בדיווח כי ישראל הבטיחה לא להיכנס למלחמה בעזה, והודיעה למתווכים שאין לה אינטרס לעימות צבאי, אך היא לא תסבול את המשך הפרחת בלוני התבערה. במקביל, אמרו המקורות כי במצרים פועלים על מנת להשיג פיוס פנים-פלסטיני שיביא לסיום הפילוג ולפתיחת הרצועה לעולם, כולל הסרת המצור.