רננה רז, מובילת קמפיין "ישראל מתייבשת" של רשות המים הקורא לציבור להתחיל ולחסוך במים, תקפה הבוקר (שישי) את הממשלה בעקבות אישור חוק הלאום במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. רז העלתה לטוויטר עם תמונה בה נראה ח"כ אורן חזן מצלם תמונת סלפי לאחר ההצבעה, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברים נוספים בסיעת הליכוד, בהם דוד ביטן, מיקי זוהר, השר איוב קרא ויוזם החוק אבי דיכטר. השחקנית כתבה בציוץ: "אני פנויה גם לקמפיין ׳ישראל מתביישת׳ אם מישהו בעניין".



הפוסט של רז זכה לכ-1,300 לייקים אך גם למעל 100 תגובות, חלקן מגולשים שביקרו אותה על כך שהיא לוקחת חלק בקמפיין ממשלתי בזמן שהיא מבקרת אותה. רז הגיבה לאחד מהגולשים וכתבה: "מי שנבחר לשמור על הבאר החליט להשתין לתוכה, בקשת".



יועץ הניו מדיה של ראש הממשלה, יונתן אוריך, תקף את רז בפוסט בו כתב: "רננה רז היא כנראה מאלה שמוכנות לקחת לא מעט כסף מהמדינה שהיא כל כך מתביישת בה". השחקנית השיבה לו: "המדינה התקשרה אליך? המדינה היא שלך ושלי. הכסף של המדינה הוא שלנו".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) הגיבה לפוסט של רז במילה: "אלופה". כזכור, חוק הלאום אושר ביום חמישי במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, זאת לאחר ש-62 ח"כים תמכו בחוק ו-55 התנגדו לו, בעוד שהח"כים בני בגין (הליכוד) ואורלי לוי אבקסיס נמנעו וח"כ ציפי חוטובולי נעדרה בשל חופשת לידה. הדבר התאפשר בתום דיון מרתוני שנמשך כ-12 שעות והצבעה שארכה קרוב לשלוש שעות. 


מבין 120 חברי הכנסת, היחידה שנעדרה הייתה ציפי חוטובלי (הליכוד). חבר כנסת אחד בלבד מהקואליציה הצביע נגד - ח"כ חמד עמאר מישראל ביתנו. בתום ההצבעה, קרעו חברי הכנסת מהרשימה המשותפת את הצעת החוק לגזרים תוך שהם צועקים "אפרטהייד", כשבמקביל ח"כים מהקואליציה מחאו כפיים.