יממה לאחר מותו של החייל שנהרג מירי צלפים בגבול רצועת עזה, סמ"ר אביב לוי בן ה-20 מפתח תקווה, הביעו אנשי ציבור רבים את צערם ברשתות החברתיות, ביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הביטחון אביגדור ליברמן, שרת המשפטים איילת שקד, שר האוצר משה כחלון ועוד.



לוי, לוחם בשירות סדיר מגדוד צבר שבחטיבת גבעתי נהרג בעת פעילות בגבול הרצועה, כאמור על ידי ירי צלפים. הוא פונה באמצעות מסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, אך שם נקבע מותו. לוי היה אמור לסיים את תפקידו בשבוע הבא. 



נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר: "קיבלנו בצער עמוק את הידיעה על מותו של סמ"ר אביב לוי. אביב נהרג שבוע לפני יום הולדתו ה-21, והאובדן בלתי נתפס. אנו שולחים חיבוק של נחמה למשפחתו ואוהביו בשעה קשה זו. עם ישראל כולו כואב את כאבכם. יהי זכרו ברוך."



ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בדף הטוויטר שלו: "אני שולח תנחומים מעומק הלב בשמי ובשם אזרחי ישראל להוריו ואחיו של אביב לוי, לוחם גבעתי שנפל אתמול בגבול עזה. אביב נלחם יחד עם חבריו בנחישות ובגבורה בטרור מרצועת עזה, ולצערנו המאבק הזה לפעמים גובה מאיתנו מחיר כבד מנשוא. ליבנו עם המשפחה".



כמו כן, שרת המשפטים איילת שקד צייצה: “עַל אֵלֶּה אֲנִי בוֹכִיָּה, עֵינִי עֵינִי יֹרְדָה מַּיִם כִּי רָחַק מִמֶּנִּי מְנַחֵם, מֵשִׁיב נַפְשִׁי” (איכה א, טז) עם ישראל כולו משתתף בצערה של משפחת לוי, על נפילתו של אביב שנלחם על הגנת הארץ. יהי זכרו ברוך". 





יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין צייץ:  "לבם של כל אזרחי ישראל עם משפחת לוי כעת. תנחומים להורים האחים והחברים שאיבדו את היקר להם מכל במאבק על חיינו כאן, בארץ ישראל. יהי זכרו של אביב ברוך". 



שר הביטחון אביגדור ליברמן העלה גם הוא ציוץ לעמוד הטוויטר שלו, בו כתב: "ביום שישי איבדנו את חייל צה"ל, סמ״ר אביב לוי מפתח תקוה. לוי נפל בהגנה על העם, הארץ ותושבי עוטף עזה. ליבי עם משפחתו בערב הזה. יהי זכרו ברוך". 





תגובה נוספת פורסמה על ידי שר האוצר, משה כחלון, שכתב: "סמ״ר אביב לוי שילם את המחיר הכבד ביותר בהגנה על המולדת. אביב נפל בעת שהגן בגופו על אזרחי ישראל מפני טרור החמאס בגבול רצועת עזה. כולנו מוסרים את תנחומינו וחיבוקינו למשפחתו וחבריו של אביב. יהי זכרו ברוך". 



השר לשעבר גדעון סער צייץ: "הלב עם משפחתו של סמ״ר אביב לוי הי״ד, שנפל על הגנת עמו באביב ימיו. יהי זכרו ברוך"





אריה דרעי כתב: "ברוך דיין האמת: אבלים וכואבים על נפילת החייל אביב לוי מפתח תקווה, שנהרג בעת שהגן בגופו על ישובי הדרום ועל כל עם ישראל. תנחומים מעומק הלב לבני משפחתו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים"



יצחק הרצוג כתב גם הוא בדף הטוויטר שלו: "תנחומיי הכנים למשפחתו, לחבריו ולכל מכריו של לוחם צה"ל, אביב לוי ז"ל, שנפל אתמול בעוטף עזה בעת מילוי תפקידו בהגנה על גבולות ישראל. מדינה שלמה ערב תשעה באב משתתפת בצערה של משפחתו של אביב ועוטפת אותה באהבה". 





יושב ראש המחנה הציוני אבי גבאי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "משפחתו של אביב לוי ז"ל קיבלה אתמול את הקשה שבבשורות ואין לי ולכולנו אלא לשלוח לה תנחומים מעומק הלב. הכאב על חיים של בחור צעיר שנגדעו באיבם הוא עצום, ולכן התפקיד שלנו הוא לנסות ולעשות הכל ולהפוך כל אבן במטרה למנוע את החלל הבא. יהי זכרו ברוך".





בנוסף, ח"כ איתן כבל כתב בדף הפייסבוק: "אין שום דרך לנחם הורים על מות בנם שנפל בהגנה על ארצנו ואין דרך לנחם אב שאומר קדיש על קבר בנו. בצאת השבת השחורה הזו אני מבקש להשתתף בצער משפחתו וקרוביו של סמ"ר אביב לוי ז"ל שנהרג אמש בגבול הרצועה. הלב שלי, של כולנו נשבר יחד איתכם".

"המטרה שחייבת לעמוד לנגד עיננו היא בראש ובראשונה הבטחת בטחונם של תושבי הדרום, לצד יצירת יציבות אזרחית והומניטרית ברצועה. חובתה של ממשלת ישראל לספק מיגון מקסימלי וביטחון כלכלי. אך מעל לכל הגיעה העת לפעול לאלתר להפסקת הסבבים הבלתי נגמרים של ירי בו החמאס הוא הקובע את כללי המשחק. תהא נשמתו של סמ"ר אביב לוי ז"ל צרורה בצרור החיים". 

 


ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, צייץ: "4 שנים לאחר צוק איתן, משפחה נוספת מקבלת את הבשורה הקשה מכל. תנחומים לחבריו ובני משפחתו של לוחם גבעתי, אביב לוי. אביב ולוחמים כמותו מעניקים לנו חיים. ומצווים לנו במותם את האחריות לעמוד איתן, לפעול לסיום מעגל הדמים - ולקיים כאן, במולדת, חיים הראויים לקרבנם".