עמאן נגד ירושלים: שגרירות ירדן בישראל העבירה היום (ראשון) אגרת מחאה למשרד החוץ בעקבות כניסת המתפללים להר הבית ב-9 באב. במקביל, שרת ההסברה של ירדן, ג'ומאנה גנימאת, גינתה בחריפות את כניסת המתפללים, והדגישה כי היא "אינם מתקבלת על הדעת ומחללת את המקום הקדוש ומתגרה ברגשות של המתפללים המוסלמים בכל רחבי העולם".



גנימאת צוטטה בסוכנות הידיעות הירדנית, פטרא, אומרת כי "מדובר בפרובוקציות ישראליות מתמשכות נגד מסגד אל-אקצא, במיוחד הפריצה הפרובוקטיבית של הקיצונים והמתנחלים שהייתה היום במספרים גדולים אל חצר המסגד כאשר הם מאובטחים על ידי משטרת ישראל".



השרה הירדנית הוסיפה עוד, כי "מדובר בהפרה של ההתחייבויות הישראליות ככוח כובש, בהתאם לחוק הבינלאומי ובהתאם לחוק ההומניטרי הבינלאומי, וכן הפרה של כל המוסכמות והאמנות הבינלאומיות שמדגישות כי יש לכבד את מקומות הפולחן של כל הדתות".



גנימאות הדגישה את הצורך שישראל תכבד את הסטטוס קוו והחוק הבינלאומי בנוגע למסגד אל-אקצא, ולכבד את ההנהלה הלגיטימית שלו – הווקף. היא סיפרה, כי "שגרירות ירדן בתל אביב הגישה אגרת מחאה למשרד החוץ, ובה גינוי חריף של ירדן לאחר כניסת המתפללים היהודים למתחם המסגד".



במהלך היום עלו להר מעל אלף בני אדם, כשעשרה מהם נעצרו בחשד להשתחוות ולמלמול תפילה. בנוסף, נער פלסטיני נעצר על ההר לאחר שהניף דגל פלסטין וקרא קריאות נגד היהודים.