שרת התרבות מירי רגב סיירה היום (ראשון) ביישובי עוטף עזה ונפגשה עם ראשי היישובים באזור. במהלך הסיור הביעה השרה את התנגדותה לתוכנית ההתנתקות, שבמהלכה רגב שימשה כדוברת צה"ל, אך הוסיפה כי היא מצפה שחיילים וקצינים בצה"ל ימלאו את הוראות הדרג המדיני ומפקדיהם. 



"ההתנתקות הייתה טעות חמורה", אמרה רגב בפתח דבריה, "אבל אני לא מצפה שחיילים וקצינים יפעלו בניגוד להנחיות הדרג המדיני. מי שהחליט על ההתנתקות היה הדרג המדיני, תודה לאל לא הייתי שותפה להחלטה הזאת, הייתי קצינה בצבא ואני מצפה שכל חייל בצבא יממשו את החלטות המפקדים. מאז שהשתחררתי מהצבא פעלתי לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון, כחברת כנסת גם כיושבת ראש ועדת הפנים וגם כשרה לא הרמתי יד בעד פינוי ישובים ולעולם לא אעשה זאת".



כשנשאלה רגב מה תעשה במקרה שהיא תתבקש להצביע בעד פינוי ישובים, תוך הטלת משמעת קואליציונית, אמרה השרה כי היא לא מאמינה שמפלגת הליכוד תעשה מהלך דומה לאחר ניסיון ההתנתקות. "אני לא מאמינה שראש הממשלה או מפלגת הליכוד תביא להצבעה של פינוי ישובים, כולם מבינים שבכל מקום שהמציאות היום היא מציאות שונה, שמכל מקום שמדינת ישראל יוצאת אנחנו מקבלים טרור. יהודה ושומרון חולשים על מקומות אסטרטגיים אני לא מאמינה שהליכוד תביא הצעה כזאת", אמרה.


מירי רגב בפינוי גוש קטיף ב-2005. צילום: משה מילנר, לע"מ
מירי רגב בפינוי גוש קטיף ב-2005. צילום: משה מילנר, לע"מ


"אין זבנג וגמרנו, צריך לחזור למדיניות החיסולים הממוקדים"

בנוגע למלחמה בטרור העפיפונים, שהיכה ביישובי עוטף עזה בחודשים האחרונים, קראה רגב לשוב למדיניות הירי לעבר מפקדי חמאס ברצועת עזה, ואמרה כי "צריך לחזור לסיכולים הממוקדים עד שיהיה שקט בדרום", אך הוסיפה כי "כולנו מבינים שאנו במערכה ואין דבר כזה 'זבנג וגמרנו' במערכה. אנו במלחמה מתמדת עם ארגון חמאס שרוצה להשמיד אותנו ולסלק אותנו מכאן".

"אנו בממשלה מאוד מעריכים אתכם ואת העובדה שאתם גרים כאן מתוך ציונות אמיתית. נשתדל לעזור כמה שאפשר", סיימה רגב את דבריה.