יש הכרעה באופוזיציה: יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, הודיע היום (שני) כי שותפתו למפלגה, יושבת ראש התנועה ציפי לבני, תמלא את תפקיד ראש האופוזיציה במקומו של יצחק (בוז'י) הרצוג, שכזכור עזב לטובת תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. "ח"כ לבני מביאה לתפקיד ניסיון רב, במיוחד בנושאים מדיניים וביטחוניים, ואין לי ספק שתיצור אנרגיות חדשות באופוזיציה. אני שמח על מינויה", אמר היום גבאי. 



בנוסף, גבאי ולבני סיכמו למעשה להמשיך את קיום המסגרת של המחנה הציוני כסיעה מאוחדת שתרוץ יחד בבחירות הקרובות. הצדדים סיכמו את המשך פעילותה של המסגרת המשותפת, על בסיס המבנה הקיים, כאשר לבני "תמונה ליו"ר האופוזיציה על מנת לפעול יחד להגדלתו של המחנה הציוני כסיעה חזקה שתחליף את השלטון הנוכחי בכזה שעובד עבור האזרחים", נכתב בהודעה המשותפת. 

לבני בירכה על ההסכם והדגישה כי מטרתו היא להחליף את השלטון הקיים: "היום אנחנו מציגים אופוזיציה ואלטרנטיבה. אבי גבאי ואני משלבים ידיים  ומייצרים אופוזיציה חזקה ואלטרנטיבה חזקה לישראל שבמרכזה המחנה הציוני. החלטנו לחזק את המחנה הציוני כבסיס ליצירת גוש רחב, לעבוד במשותף – אני כראש האופוזיציה וגבאי כראש המחנה הציוני והמועמד לראשות הממשלה, במטרה להחליף את השלטון. אני מודה ליצחק (בוז'י) הרצוג, ראש האופוזיציה היוצא, שביחד הקמנו את המחנה הציוני, על השותפות העמוקה ועל החברות".

לבני תחליף אותו בתפקיד. הרצוג בכנסת. צילום: מרק ישראל סלם
לבני תחליף אותו בתפקיד. הרצוג בכנסת. צילום: מרק ישראל סלם
 
לבני הוסיפה: "אנחנו קוראים לכל מי שמבין שזוהי שעת חירום – להתאחד לקואליציית חירום. לאזרחי ישראל תהיה הבחירה: או דרכה של הממשלה או דרכנו. על כל אחד, על כל מנהיג, לבחור צד. איש לא יוכל לשבת על הגדר".

מאבק הירושה על התפקיד היוקרתי, שנושא עמו אגב הטבות רבות בחוק, כולל מאבטחים צמודים ופגישת עדכון קבועה עם ראש הממשלה, החל בחודש שעבר, אז הודיעו בסוכנות היהודית כי הרצוג ימונה ליו"ר הבא ויחליף את נתן שרנסקי בתפקיד. בנאומו האחרון בכנסת אמר הרצוג: "נהניתי מכל רגע. פניי מועדות כעת לשירות העם והמדינה בזירה חשובה, מאתגרת ומרתקת בצומת דרכים גורלי בהיסטוריה של העם היהודי". 

הרצוג עצמו בירך היום על המהלך: "אני מברך את אבי גבאי יו״ר מפלגת העבודה והמחנ״צ על ההחלטה הנכונה למנות את ח"כ לבני לתפקיד יו"ר האופוזיציה ושמח מאד על הודעתם המשותפת. ציפי היא הראויה והמתאימה ביותר למלא את התפקיד ואני משוכנע שתמלא את תפקידה על הצד הטוב ביותר". 
 
הרצוג הוסיף: "בחודש האחרון עודדתי את אבי וציפי להמשיך ולשמר את המחנה הציוני שהקמנו יחדיו. האתגרים הלאומיים הם עצומים ורק כח פוליטי מרכזי גדול וחזק יוכל להוביל לשינוי המיוחד בישראל. שיהיה בהצלחה".