ממשלת סוריה הגיבה היום (שני) לפעולה לפינויים של אנשי ארגון "הקסדות הלבנות", ובני משפחותיהם, אתמול על ידי ישראל וירדן, ולבקשת הקהילה הבינלאומית. "מדובר בפעולה נפשעת של ישראל", נמסר ממשרד החוץ בדמשק, "שחשפה את טיבו האמיתי של הארגון הזה, ובכך שהוא מסכן את היציבות של האזור ותומכת בטרוריסטים. ישראל אומרת שאין לה קשר למלחמה בסוריה, אבל זה שקר. הם חשפו את התמיכה שלהם בארגוני הטרור. זה כלל לא רק אנשי 'הקסדות הלבנות', אלא גם מפקדים של המורדים".



לאחר מכן הוסיפו במשרד החוץ הסורי כי "כרגע לא מתקבל על הדעת שהארגון למניעת נשק כימי ידון בנשק הכימי, לאור העובדה שנחשף טבעו הטרוריסטי, שמזייף את מראות הזוועה בסוריה והתקיפות הכימיות".

פינוי "הקסדות הלבנות"


גם רוסיה מתחה ביקורת על הארגון, והשגרירות בישראל רמזה כי הארגון הוא שעומד מאחורי זיוף המתקפה הכימית שיוחסה למשטר אסד באזור. "אתמול, 442 חמושים מארגון 'הקסדות הלבנות' ובני משפחותיהם פונו מדרום-מערב סוריה. לפחות יש לכך השלכה חיובית אחת: הסיכוי שהקסדות הלבנות ישתמשו בכלור על מנת לפברק מתקפה כימית באזור פחת", נכתב בחשבון הטוויטר של השגרירות הרוסית בישראל. 


הפינוי החל במוצאי שבת כאשר כוח האו"ם סייע לאנשי "הקסדות הלבנות" לחצות בבטחה מדרום מערב סוריה לשטח רמת הגולן. לפי "בילד", הפינוי הוא תוצאה של משא ומתן בין ארצות הברית, רוסיה והמשטר הסורי.



לאחר המבצע, אישר צה"ל את הפרטים והוסיף: "בהמשך לבקשת ארה"ב ומדינות אירופאיות נוספות, ובהתאם להנחיית הדרג המדיני השלים צה"ל בשעות האחרונות מאמץ הומניטרי לחילוץ פעילים בארגון סורי אזרחי ובני משפחותיהם משטח הלחימה בדרום סוריה, לאחר שנשקפה סכנה מיידית לחייהם. העברתם של הנמלטים דרך ישראל בוצעה כמחווה הומניטרית יוצאת דופן, והם הועברו מישראל למדינה שכנה. ישראל לא מתערבת בלחימה הפנימית בסוריה, וממשיכה לראות במשטר הסורי כאחראי לכל הנעשה בשטח סוריה".



ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "לפני ימים אחדים פנה אליי הנשיא טראמפ, ופנו גם ראש ממשלת קנדה טרודו ואחרים, בבקשה שנעזור להוציא מסוריה מאות אנשי "קסדות לבנות". אלה אנשים שהצילו חיים ונמצאו עכשיו בסכנת חיים. לכן אישרתי להעביר אותם דרך ישראל למדינות נוספות, כצעד הומניטרי חשוב", אמר נתניהו.