נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר היום (שלישי) כי הוא מאמין שמוסקבה תעבוד קשה כדי להשפיע על הבחירות לקונגרס בנובמבר לטובת המפלגה הדמוקרטית, ולא לטובת חבריו הרפובליקאים. זאת, מסקנות החקירה של גופי המודיעין האמריקאים לפיהן רוסיה ניסתה להטות את הבחירות לנשיאות ב-2016 לטובתו של טראמפ

"אני מאוד מודאג שרוסיה תפעל בחוזקה כדי להשפיע על בחירות האמצע המתקרבות, על בסיס העובדה שאף נשיא לא היה קשוח כלפיהם כמוני", אמר טראמפ. "הם ידחפו מאוד את הדמוקרטים, הם בטוח לא רוצים את טראמפ", הוסיף בציוץ שהעלה לטוויטר

בתוך כך, מסקר שפורסם שלשום עולה כי רק שליש מהציבור האמריקאי מאמין שטראמפ התנהל נכון בפגישה עם פוטין שנערכה בשבוע שעבר, הסקר, של הוושינגטון פוסט ו-ABC, הציג אמריקה שסועה, כאשר מצד אחד עומדים הרפובליקנים, שתומכים בנשיא, ומצד שני הדמוקרטים והעצמאיים שמאמינים כי מעמדה של ארה"ב נחלשה במהלך כהונתו.


על פי הסקר, 50% מהציבור האמריקאי מאמינים שהנשיא לא התנהל נכון בפגישה עם פוטין, 33% מאמינים כי הוא התנהל באופן נכון, ו-17% מהנשאלים לא הביעו דעה בנושא. אך בבדיקה מדוקדקת יותר של הנתונים, התמונה מדגימה את השסע בארה"ב. בעוד נשאלים שהזדהו כדמוקרטים הביעו חוסר שביעות רצון מובהק מטראמפ, ו-83% (מול 8%) מהם טענו כי הוא לא התנהל נכון בהלסינקי, ו-46% מהעצמאיים (מול 33%) הסכימו עמם, 66% מהרפובליקנים (מול 18%) הביעו תמיכה במהלכי הנשיא.



 

רק 30% מאמינים שמעמדה של ארה"ב התחזק



40% מהנשאלים טענו גם שהנשיא הלך רחוק מדי במאמציו לחזר אחרי פוטין, מול 35% שאמרו שהנשיא החמיא למקבילו הרוסי במידה הנכונה ו-15% שהאמינו שטראמפ לא הלך רחוק מספיק בניסיונו להתקרב למוסקבה. התמיכה הרפובליקנית בטראמפ נחלשה בנוגע לגישתו כלפי מנגנוני המודיעין במדינה. רק 51% מהם האמינו שחוסר האמון שהביע כלפי המנגנונים היה ראוי, כאשר 33% מרפובליקנים הביעו ביקורת על התנהלות הנשיא בסוגיה. בקרב הדמוקרטים, רוב גורף של 78% תמכו במנגנוני המודיעין של המדינה.



בשאלה האם ארצות הברית נחלשה או התחזקה במהלך כהונתו של טראמפ, 47% מהציבור האמריקאי מאמין שמעמדה של המדינה נחלש מאז שטראמפ נכנס לבית הלבן, בעוד שרק 30% מאמינים ההפך, עם זאת, ככל הנראה דבר זה לא הושפע במידה רבה מהפסגה שנערכה בהלסינקי, מכיוון שבסקרים קודמים הפער לרעת טראמפ עמד על 27% בשאלה זו.



במקביל לפרסום הסקר, טראמפ תקף את סיקור הפסגה השלילי, ואת הטחת הביקורת עליה מכיוון התקשורת, פוליטיקאים משני הצדדים וגורמי המקצוע במדינה ואמר כי "הייתה לי פגישה נהדרת עם פוטין, והתקשורת המזוייפת ניצלה כל טיפת אנרגיה כדי לנסות ולפגוע בה. כל כך עצוב למדינה שלנו".