בית הדין של הליכוד קיבל היום (רביעי) את העתירה, שהוגשה על ידי השר צחי הנגבי ופעילים בקבוצת הליכודניקים החדשים, והורה להחזיר לשורות המפלגה, את 14 הפעילים אשר הורחקו משורותיה בהחלטה של מנהלת המפלגה, מבלי שנערך להם שימוע. בית הדין, בנשיאות עו"ד מיכאל קליינר, קבע כאמור כי הרחקתם של 14 מהעותרים, פעילי הליכודניקים החדשים, תבוטל משום שלא נערך להם שימוע כדין וכי והבקשה להרחקתם תתברר בפני יו"ר ועדת הבחירות של הליכוד, השופט בדימוס יעקב נאמן.



השופטים אמרו בפסיקתם כי "לפי כללי המשפט המנהלי, בטרם תתקבל החלטה הפוגעת באזרח, הרשות המנהלית חייבת לערוך שימוע למי שעלול להיפגע מהחלטתה. זהו כלל יסוד במשפט הציבורי הישראלי הנמצא בליבה של ההגינות המנהלית. כלל זה הוא חל וודאי גם על מפלגה ביחסיה עם חבריה. מפלגה המבקשת להוציא חבר משורותיה, חייבת לתת לו הזדמנות להישמע תחילה".



עוד נאמר בהחלטה כי חברים שנרשמו לתנועה וחברותם טרם אושרה, כולל מי שנרשם דרך האינטרנט כשהתפקדות בדרך זו עדיין הייתה מותרת, תבחן תוך 30 יום, על בסיס אישי. "כאשר הקשר עם קבוצה זו או אחרת בלבד לא מהווה עילה מספקת לפסילה". עד אוגוסט 2017 התאפשר בליכוד להתפקד לשורות המלגה באמצעות אתר האינטרנט, אולם משהתברר למנהלת הליכוד כי ההתארגנות עושה שימוש באופציה של התפקדות אינטרנטית, הוחלט לחסום את האפשרות ולדרוש כי ההתפקדות לתנועה תהיה אך ורק באמצעות טופס ידני.



ליאור מאירי, מראשי הליכודניקים החדשים, אמר בעקבות ההחלטה כי: "הדמוקרטיה בליכוד ניצחה. שש שנים אנחנו פועלים בהתנדבות. מלקטים מתפקד אחר מתפקד בפינצטה. היום אנחנו מונים יותר מ- 14 אלף איש, מאוגדים, נחושים וזועמים. אנשים רבים נמנעו מלהתפקד, כי חשבו שהכוחות החשוכים בליכוד ימצאו דרך לחסום אותנו. אבל זה לא הצליח. עכשיו, שהליכוד פתח את שעריו זו האחריות שלנו להתפקד ולפקוד- את החברים, השכנות, בני המשפחה ואת כל מי שרוצה לראות רשימת ליכוד ראויה שתשמור על המדינה ותוביל את הליכוד לניצחון בבחירות הבאות". את העותרים ייצגו עו"ד איתן הברמן ממשרד שרקון, בן-עמי, אשר & נאמן, קינן ושות'.



הפגנה של הליכודניקים החדשים. צילום: פייסבוק



היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, אמר בתגובה להחלטת בית הדין כי "השמחה של הליכודניקים החדשים מוקדמת מדי. אנחנו נערוך להם שימוע בפני שופט ונביא להרחקתם משורות המפלגה".



כזכור, הדרישה להרחיק משורות מפלגת הליכוד את פעילי קבוצת הליכודניקים החדשים נחשפה לראשונה במעריב. בכירים בליכוד טענו כי מדובר בקבוצה עוינת המנסה להשתלט על הליכוד מבפנים. היועץ המשפטי של הליכוד טען בזמנו כי “מדובר בהתארגנות של אנשי שמאל שפועלים נגד תנועת הליכוד ומטרתם לרוקן את התנועה מתוכן. המניפולציה שלהם נועדה להטות את תוצאות הבחירות לכנסת, להוביל למצב שאזרח שם ליכוד בקלפי, אבל בפועל הוא מקדם את האג’נדה של מרצ ונותן יד להסכמי אוסלו הבאים. זה לא רק אנטי-דמוקרטי אלא גם עבירה על החוק".



הליכודניקים החדשים כפרו בכל הטענות נגדם ואמרו כי הם רוצים להחזיר את מפלגת הליכוד להיות מפלגה ליברלית דמוקרטית כפי שהייתה בראשית דרכה. בראש העתירה עמדו השר צחי הנגבי וח"כ יהודה גליק, כאשר אל העותרים הצטרפה בהמשך ח"כ שרן השכל.