ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, תקף היום (חמישי) בחריפות את הממשלה על אישור חוק הלאום ואמר כי "'אלף חכמים לא יצליחו להוציא אבן שטיפש אחד זרק', קל וחומר כשהרבה טיפשים זרקו". בראיון לתכנית דקל-סגל בגלי צה"ל אמר חולדאי כי "הבעיה עם חוק הלאום היא מה שאין בו. חסר בו העובדה שמדינת ישראל תהיה מדינה דמוקרטית וחסר בו מה שכתוב במגילת העצמאות והוצא ממנו".
 
לדברי חולדאי "יש בעיה כי אם אתה אומר מדינת הלאום היהודית הדמוקרטית זה ברור שצריך להיות בה רוב יהודי. מרגע שאתה משמיט דמוקרטי אתה אומר המדינה שייכת ליהודים וגם אם לא יהיה בה רוב יוכלו לשלוט בעם אחר. הרעיון בחוק יצא הפוך ממה שכתוב במגילת העצמאות. אנו מזכירים לעולם שציונות לא גזענות. אתם לא מבינים שמה שקרה עכשיו נותן כלים לכל העולם לומר שהציונות היא גזענות".
 
"חוק הלאום משנה דברים ממגילת העצמאות ומגיע למצב שבו הדרוזים אומרים איפה אנחנו. הם אומרים תתקנו לנו. ומה עם הצ'רקסים. עכשיו יהיה חוק תיקון לצרקסים? מה זה הדבר הזה", שאל חולדאי. "אני מדבר בשבוע שבו הכיכר בתל אביב הייתה מלאה עם כל הגאים שרוצים שוויון. זה מלחמה על ערכים וערכים זה שוויון ודמוקרטיה. ישראל משנה את ערכיה ממדינת כל אזרחיה במובן של זכויות המיעוט ולא זכויות הלאום".

 בנימין נתניהו במהלך ההצבעה על חוק הלאום. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
בנימין נתניהו במהלך ההצבעה על חוק הלאום. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

 

חולדאי התייחס גם למירוץ לראשות עיריית תל אביב יפו וטען: "הממשלה תעדיף שלא אני אבחר השנה. תל אביב היא המעוז לכל המיעוטים המודחים על ידי ממשלת ישראל, ואני שותף פעיל למאבק". כשנשאל האם הוא מודאג לאחר ארבע קדנציות ממועמדות אפשרית של סתיו שפיר ואסף זמיר, אמר: "אשרי הדואג תמיד. למדתי בחיל האוויר בכל קרב דמה את יריבך לטוב שבטייסים ותוכיח שהוא לא כזה. אני אומר כולם  מכובדים בעיני". 
 
חולדאי הצהיר למעשה כי הוא רוצה להיות ראש עיריית תל אביב כל הוא עוד חי. כשנשאל האם זו הריצה האחרונה שלו לראשות העיר אמר: "שאני אכריז היום מתי אני הולך למות? מה אתה שואל אותי היום מה יקרה בעוד חמש שנים. אני ממש לא שבעתי מעשייה. יש הרבה מאוד מה לעשות ואני רוצה להגיד לכם במאבק על הערכים בחברה הישראלית יש לעיריית תל אביב והעומד בראשה עוד הרבה מה להגיד". כשנשאל "האם הלווייתך תצא מבניין העירייה", השיב: "גם על זה אני מוכן להסכים".