חוק הלאום לא ישונה, כך אומר היום (חמישי) שר התקשורת איוב קרא, בן העדה הדרוזית, בעקבות הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין בכירי העדה, על רקע המחאה נגד חוק הלאום. לדברי קרא, "יגובשו דרכים לטיפול בנושאי תעסוקה בניה לא חוקית וטיפול בחיילים משוחררים מבני העדה הדרוזית. מחר בבוקר תתקיים פגישה של ראש הממשלה עם המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית השייח' מואפק טריף".



חבר הכנסת אכרם חסון (כולנו), שנכח בפגישה, אמר ל"מעריב-אונליין", כי הפגישה עם נתניהו היתה טובה. "דיברתי עם ראש הממשלה ארוכות על ההשפלה שאנחנו מרגישים כלפי החוק. דיברנו איתו על חוק תכנון ובנייה בעיית החינוך והתעסוקה". 


חסון אמר עוד כי ביום ראשון תתקיים פגישה נוספת עם נתניהו ועד אז ראש הממשלה יעשה סבב התייעצויות. "בסופו של דבר ראיתי שראש הממשלה נחוש לשנות את המצב בכל מחיר. הוא לא יסכים שהתחושה הזאת תישאר בקרב אנשי העדה".

עוד הוסיף חבר הכנסת כי "יש דברים שסיפרנו לו והוא לא ידע עליהם כמו המצב הגרוע של התשתיות ביישובים שלנו. הוא החליט לגבש תכנית שתיטיב עמנו אחת ולתמיד. הוא ביקש מהשר יריב לוין לבדוק מבחינה משפטית איך ניתן לתקן את חוק הלאום כמה שיותר מהר". חסון, שהיה אחד ממגיש העתירה לבג"ץ נגד חוק הלאום, אמר כי "כיבדנו את ראש הממשלה והגענו לשיחה, אבל בינתיים העתירה נשארת על כנה". 

כמו כן, ח״כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) אמר בתגובה: ״הפגישה היתה חיובית וברוח טובה. הצגתי את דרישתי הברורה- להכניס שיוויון לחוק הלאום ולבני העדה הדרוזית. אנחנו לא מדברים על הטבות לעדה הדרוזית אלא על תיקון בחוק הלאום, כך שיביא לידי ביטוי את ערכה ותרומתה של העדה הדרוזית לישראל. ראש הממשלה היה קשוב ונקבע כי נמשיך בדיונים יחד עם ההנהגה הרוחנית בראשות השייח מוואפק טריף ועם קציני צה״ל במילואים מקרב בני העדה". 

מלשכת ראש הממשלה נמסר
כי "תגובש תכנית שתתן ביטוי למחויבות העמוקה של מדינת ישראל לציבור הדרוזי" וכן כי "השיחה התקיימה ברוח עניינית וחיובית".

ח"כ סאלח סעד (המחנה ציוני) אמר בתגובה כי "שוב נתניהו מוכר לוקשים לציבור. זאת דרכו - לחבק מחאה חיבוק דב וכך לקבור אותה. הפסקתי להאמין לספינים מבית לשכת ראה"מ. אני ממשיך במאבק ב'חוק הלאום' בכל הכוח ואיתי המשפחות השכולות והציבור הדרוזי כולו".


בתוך כך, ראש האופוזיציה הנכנסת ציפי לבני נפגשה עם שייח' מוואפק טריף, ראש העדה הדרוזית, בכפר ג׳וליס, כחלק מביקורה בצפון. על רקע הקרע העמוק שנוצר בעקבות חקיקת חוק הלאום ושמאיים על מרקם היחסים בין היהודים והדרוזים, החליטו השניים להיפגש בכדי לדון בדרכי פעולה אפשריות, כאשר בשעות הערב תיפגש לבני, יחד עם ח״כ סאלח סעד, עם ראשי מחאת הדרוזים נגד חוק הלאום.
בפתח הפגישה אמרה לבני: "הבאתי איתי את מגילת העצמאות. היא הבסיס עליו הוקמה מדינת ישראל. הדרוזים היו שותפים עוד לפני הקמת מדינת ישראל ולא צריך להמציא שום דבר. שוויון לא חל על חלק אלא על כולם. זאת מגילת העצמאות וכל אזרח ישראלי מאמין בזה. אני לא מאמינה בתיקון לקבוצה אחת אלא לכולם".