משה ליאון מוביל על פני המתמודדים האחרים לקראת הבחירות לראשות עיריית ירושלים שיתקיימו ב־30 באוקטובר. כך מעלה סקר שערך מכון סמית למחקר בניהולו של רפי סמית עבור מטה הבחירות של ליאון. על פי הסקר שהגיע לידי "מעריב־ סופהשבוע", זוכה ליאון ל־21% מקולות הבוחרים לעומת 16% שקיבל עופר ברקוביץ ו־15% שלהם זכה השר זאב אלקין מהליכוד.



רחל עזריה קיבלה 5%, יוסי חביליו וחיים אפשטיין 4% כל אחד, ואבי סלמן 1% בלבד. 31% מהנשאלים בסקר השיבו כי עדיין לא החליטו עבור מי להצביע, 2% הודיעו שהם לא מתכוונים להצביע, ו־1% סירבו לענות. יש לציין כי הסקר התקיים בתחילת השבוע, לפני הציוץ שבו הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על תמיכתו במועמדותו של אלקין.



נתון מעניין שעולה מהסקר הוא כשכשליש מתושבי הבירה עדיין לא החליטו במי לבחור. אותם "קולות צפים" מבהירים שההתמודדות, נכון לעכשיו, רחוקה מהכרעה, ואם הבחירות היו מתקיימות היום, קיימת סבירות גבוהה להעברת ההכרעה לסיבוב שני שיתקיים כעבור שבועיים, ב־13 בנובמבר. זאת במקרה שאף אחד מהמתמודדים לא יחצה את רף 40% התמיכה הדרושים לבחירתו כבר בסיבוב הראשון.



בחלופה השנייה של הסקר הייתה הבחירה לנשאלים בין ליאון, ברקוביץ ואלקין. במקרה זה זכה ליאון ל־24% תמיכה, ברקוביץ ל־19% ואלקין ל־18%. 32% השיבו כי הם טרם החליטו עבור מי להצביע, 5% הודיעו שאינם מתכוונים להצביע ו־2% סירבו להשיב. ליאון זכה על פי הסקר במקום הראשון גם בחלופה השלישית – ראש בראש מול אלקין. במקרה זה הוא קיבל 29% תמיכה, בעוד אלקין זכה ב־22% בלבד. 32% נוספים ענו שעדיין לא החליטו, 16% השיבו שאינם מתכוונים להצביע ו־1% סירבו לענות.



הסקר נערך בקרב 400 תושבים בני 17 ומעלה במגזר היהודי, גברים ונשים כאחד, וטעות הדגימה עומדת על 5%.