בעקבות הפיגוע אמש ביישוב אדם, בו נרצח יותם עובדיה בן ה-31, ונפצעו שניים נוספים, הודיע הבוקר (שישי) שר הביטחון, אביגדור ליברמן כי הנחה לקדם הקמת 400 יחידות דיור ביישוב אדם. "התשובה הטובה ביותר לטרור היא תנופת התיישבות ביהודה ושומרון, ולכן הנחיתי הבוקר לקדם תכנית להקמת 400 יחידות דיור ביישוב אדם ולאשר אותה במוסדות התכנון כבר בשבועות הקרובים", כתב ליברמן בטוויטר.


נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שעשה את דרכו לישראל מביקור ממלכתי בקרואטיה וסרביה אמש בשעה שהתרחש הפיגוע ביישוב אדם, עודכן בפרטים עם נחיתתו. בהתייחסות לתוצאות הקשות אמר הנשיא: "אנו שולחים הבוקר כוחות ונחמה אל בני משפחתו של יותם עובדיה ז״ל, אשר אבדה את היקר מכל בפיגוע המזעזע והנורא אמש. תפילותינו נתונות להחלמתם של הפצועים ולתושבי היישוב אדם כולו". 



"ידעו כל מבקשי רעתנו כי אנו לא נאפשר לטרור להרים ראשו. נרדוף, נשיג ונבוא חשבון עם כל רוצח נפשע ועם כל אשר יסייעו לו. תחזקנה ידי צה״ל ומפקדיו ויתר העושים במלאכת הביטחון גם בשעה קשה זו", הוסיף הנשיא.



סגנו של ליברמן, ח"כ אלי בן דהן (הבית היהודי) "‏הפיגוע הזה הוא תוצר הסתה של שנים במערכת החינוך הפלסטינית שמטיפה לשנאה ולרצח של יהודים. לא ארגוני טרור לבדם מניעים את השנאה אלא מערכת משומנת של הטפה וחינוך לשנאת ישראל מינקות. אני שולח את תנחומיי בבוקר זה למשפחת עובדיה מהיישוב אדם על הירצחו בדם קר של יותם הי"ד. תנוחמו מן השמיים".


גם בעולם הגיבו לפיגוע. השליח המיוחד של דונלד טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, כינה הלילה את הפיגוע "עוד מתקפה ברברית", והוסיף: "מתי הנשיא עבאס ומנהיגים פלסטינים יגנו את האלימות? מחשבותינו ותפילותינו עם הקורבנות ומשפחותיהם".