מתיחות בצמרת הממשלה: שר הביטחון אביגדור ליברמן הנחה את הצבא להנחית מכה קשה על חמאס ב-12 ביולי, מועד תחילת החופשה של תלמיד התיכונים, אך בגלל התנגדות חריפה של ראש הממשלה בנימין נתניהו המהלך לא יצא לפועל. בחברת החדשות דווח הערב (שישי) כי המחלוקת נחשפה על ידי ליברמן במהלך מפגש של סיעת ישראל ביתנו.

בישיבה, שהתקיימה במסעדה בקיבוץ ברור חיל, אמר ליברמן כי הוא חשב שצריך להנחית מהלומה קשה יותר על ארגון הטרור אך נתניהו התנגד. מעבר לכך, גם לגבי המשך הפעילות ברצועת עזה ראש הממשלה ושר הביטחון לא רואים עין בעין. לפי הדיווח, המחלוקת בין השניים נוגעת גם לגבי חמאס וגם לגבי צעדים במישור האזרחי. אנשים שנכחו בישיבה מסרו כי המחלוקת בין נתניהו וליברמן רק הולכת להחריף. 

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "זוהי ידיעת סרק שקרית שכל מטרתה היא לזרוע פירוד בין ראש הממשלה לשר הביטחון. ראש הממשלה ושר הביטחון קיבלו החלטות במשותף ללא חילוקי דעות. ההחלטות התקבלו בהתייעצויות עם הרמטכ"ל והצמרת הביטחונית".

 אנשי חמאס ברצועת עזה. צילום: קול אל אקצא
אנשי חמאס ברצועת עזה. צילום: קול אל אקצא


מנגד, מקורבים לראש הממשלה מסרו: "ליברמן מדבר גבוהה אבל בפועל עושה ההפך. 12 שעות לאחר שהכריז שלא יפתח את מעבר כרם שלום הוא פתח אותו לאספקת גז על דעת עצמו, ובכך מנע לחץ אפקטיבי על חמאס".

ליברמן ערך היום ביקור בקיבוץ אור הנר בעוטף עזה ואמר כי הוא "מקווה שסוף השבוע יהיה פה שקט, ללא צבע אדום, אבל אם יהיה צבע אדום כאן, יהיה צבע אדום חזק מאוד גם בצד השני". הוא הוסיף כי צה"ל הגיב תגובה עוצמתית נגד חמאס אך כי יתכן כי "נצטרך לעבור עוד שלב".