יו"ר סיעת "יש עתיד" וחבר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת עפר שלח, התארח היום (שבת) באירוע "שבתרבות" במזכרת בתיה, ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאשים אותו בזגזגנות. "בממשלת נתניהו אין אחריות, לא אישית ולא קולקטיבית", אמר שלח, והוסיף, "ראש הממשלה מודיע שהוא בעד חוק ואז מצביע נגדו, ומזגזג בעמדותיו מהבוקר לערב. שרים בקבינט מדליפים את עצמם לדעת, מפרסמים בפומבי עמדות סותרות להחלטות שהתקבלו ולוקחים קרדיט על דברים שלא נקבעו, וחלקם גם לא יקרו. ככה לא מושלים, ככה לא מטפלים בבעיות הביטחון והכלכלה".



בנוגע לחוקי הלאום והפונדקאות, שגררו ביקורת רבה מאז שחוקקו בסוף מושב הכנסת האחרון לפני כשבועיים, הוסיף שלח כי אופן חקיקתם "אופייני להתנהלות של ביבי וממשלתו. מעבירים חוקים פוגעניים, מכריזים שזה מהלך היסטורי, ותוך יממה מודיעים שבעצם התכוונו למשהו אחר. מחאת הדרוזים היא מוצדקת לחלוטין, ולא רק בגללה צריך לתקן לאלתר את שני החוקים האלה".


לבסוף התייחס חבר הכנסת להתדרדרות הביטחונית בדרום, והזהיר כי אם ישראל לא תשנה את מסלולה, מלחמה מול ארגון החמאס ברצועת עזה תהיה בלתי נמנעת. "מה שקורה עכשיו הוא מה שאנחנו מזהירים מפניו כבר ארבע שנים. אני מגבה את מדיניות התגובה והפתיחה באש של צה"ל, אבל היעדרו של מהלך מדיני משלים מביא אותנו בהכרח למלחמה".