איש התקשורת אברי גלעד התייחס הלילה (שבת) בפוסט שכתב בפייסבוק לשינוי המהותי בעמדותיו הפוליטיות, שהתרחש בשנים האחרונות. במסגרת זו, כתב גלעד כי "מאז שארזתי את תרמילי ועברתי איתו מהשמאל לימין, אני מרגיש הקלה גדולה, שמחה וגאווה". עם זאת, הוא יצא נגד העומדים בראש מחנה הימין, שלדבריו, "מובילים אותו אנשים שחלקם לא מייצגים שום ערך אנושי שאני מעוניין להזדהות איתו ולהשתייך אליו".



בפתח דבריו, כתב גלעד כי "מאז שארזתי את תרמילי ועברתי איתו מהשמאל לימין, אני מרגיש הקלה גדולה, שמחה וגאווה על שלמרות כל הבוז, הקללות והביטול שהיו ועודם מנת חלקי מדעתני השמאל, אני מרגיש שלם לגמרי עם הרעיון המרכזי של הימין הישראלי היום, והוא, לטעמי, שאי אפשר לשאוף לשלום עם הפלסטינאים בתקופה הזאת, ויש לעשות הכל כדי לבצר את ביתנו הלאומי ולקיימו תוך מצב לחימה מתמיד עד שהתודעה האיסלאמיסטית תשתנה בתהליך פנימי שניצניו אולי קורים עכשיו, אך פירותיו יתכן ויבשילו עוד שנים רבות, ויתכן שלעולם לא.



"השמאל חושב שלשאיפות הערבים יש סוף ומידה, ואם נפגין נדיבות נענה בהתאם", הוסיף העיתונאי. "בעיני זו אמונה תפלה ומסוכנת, לא אנתח כעת למה אנשים נאורים כביכול וחכמים ומשכילים נופלים אליה פעם אחר פעם ומפתחים על הדרך התנגדות עזה לכל מרכיבי הלאומיות היהודית בארץ ישראל, רק אשמח לי שאני כבר לא שם".



 


"עם זאת", ציין, "המחנה אליו הצטרפתי מאתגר מאוד. מובילים אותו לצערי אנשים שחלקם ממש לא מייצגים שום ערך אנושי שאני מעוניין להזדהות איתו ולהשתייך אליו. שחיתות מוסרית, התנשאות לאומית, שנאת זולת (ובמיוחד להט"ב), קיצוניות דתית, נהנתנות מופרזת, רמיסת כבוד בני ברית וחברים, ובעיקר, העדפת עניינים פרטיים על ענייני הכלל, תפיסת טרמפ על אידאולוגיה המדברת אל רוב העם בגלל שיש בה אמת, כדי לעשות כסף, כבוד, מעמד, דאווין".

לדבריו, "עם תחילת צלצולי מערכת הבחירות הקרבה עלינו לטובה, אני אומר לעצמי כי לא אתפתה להצביע או לתמוך בכל דרך שהיא באנשים שאינם שליחים לטוב, שאינם נקיי כפיים במידה מספקת כדי לגעת בכספי ציבור, שהאגו שלהם הוא לא המנוע שלהם להצטיינות בתפקידם אלא הכלי שלהם להשתלטות על משאבים ציבוריים. אעדיף להצביע למישהו שמייצג אותי קצת פחות רעיונית וקצת יותר אנושית. עוד לא יודע מי זה עשוי להיות. אינני מקבל את זה שלאחוז ברשימת הססמאות הנכונה פוטר אותך מלהיות דוגמה להתנהגות אנושית מתוקנת, יחסית, ככל יכולתך. דגל גדול לא מכסה על לב קטן".