המחאה בעקבות חוק הלאום מתרחבת. ברקע הצהרת ההתפטרות בשידור חי של זוהיר בהלול (המחנה הציוני) מהכנסת, ח"כים מהרשימה המשותפת כעת שוקלים יוזמה שעשויה לכלול התפטרות קולקטיבית מהכנסת של הח"כים הערבים. ״הגיע הזמן להקים מועצה לאומית לערביי 48, בהתבסס על ועדת המעקב העליונה, ולהגיש התפטרות קולקטיבית מהכנסת", אמר הערב (שבת) ח״כ ג׳מעה אזבארקה (הרשימה המשותפת) ל"מעריב אונליין".



אזבארקה הוסיף עוד, כי "אני הייתי בדעה שלא התקבלה, לצאת בצעד מחאתי במהלך ההצבעה על החוק".



כאמור, בהלול הודיע מוקדם יותר בשידור חי ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 13 על החלטתו להתפטר מהכנסת בעקבות חקיקת חוק הלאום. "אני מתפטר מהכנסת", הכריז בהלול במהלך התכנית, והסביר: "בתום הפגרה תקבל ההתפטרות תוקף ואני לכנסת לא חוזר. הצעד הדרסטי בדמות חקיקתו של חוק הלאום, מוציא את האוכלוסייה הערבית, באמצעות חקיקה, מחוץ לתוואי השוויון בישראל". במקומו, ייכנס לשורות המפלגה הח"כ לשעבר משה מזרחי.

"האם אשב על הגדר ואתן יד ולגיטימציה לכנסת הדרתית, גזענית וקיצונית שרודפת אותנו פעם אחר פעם? אני לא יכול לשבת על הגדר ולצפות במתרחש", אמר הח"כ המתפטר. "אני אצטרך לתת תשובות לנכד שלי ואגיד לו שהתפטרתי אחרי שהחוק הזה חוקק".

בתוך כך, מטה של כוחות וארגונים בעדה הערבית הדרוזית הוקם בימים האחרונים, במטרה לאחד ולהגביר המאבק בחוק הלאום. עשרות מנציגי הארגונים נפגשו בכפר ירכא, לפני מספר ימים.



בפגישה השתתפו בין היתר ח"כים לשעבר עבדאללה אבו מערוף וסעיד נפאע. יו"ר ועד היוזמה הערבי הדרוזי, גאלב סיף, אמר: "זה הזמן לאחד כוחות. האנשים בכפרים שלנו מבינים היום יותר ששוויון זכויות אינו פונקציה של שירות צבאי או נאמנות למדינה, אלא נגזר מהיותה (ובעצם מאי-היותה) של המדינה מדינה דמוקרטית באמת, שמכבדת את כל אזרחים, יהודים וערבים כאחד. המאבק שלנו הוא חלק מהמאבק של הציבור הערבי-פלסטיני כולו, ומהמאבק הדמוקרטי של כל הכוחות השפויים במדינה".