"היחסים ביני לבין גבאי חזרו דווקא למסלולם התקין, אבל עכשיו הדברים האלה מגלים טפח או טפחיים מדמותו של פוליטיקאי ממוצע במדינת ישראל", ירה איש התקשורת לשעבר, שהסביר: "הוא היה אמור להביע צער על לכתו של חבר כנסת. אני נוטש את המערכה, אבל אני בעל חזון ייחודי שהמפלגה הייתה צריכה לאמץ. מדובר באחת מהחזונות הקריטיים של מדינת ישראל".
"אבי גבאי שמח כנראה שהתפטרתי", המשיך בהלול. "אין תוכו כברו - יכול להיות שהתגובה המאופקת שלו משקפת שמחה לאיד. זה רגע כואב, מכיוון שאני יותר ממאמין בחיים משותפים. התשובה הרפויה ביותר הייתה של יו"ר המפלגה, שכנראה התפלל לרגע הזה, והנה נתתי לו אותו על מגש של זהב. שיהנה".
כשנשאל האם הסיבה לעזיבתו טמונה בעובדה שיו"ר המפלגה הראה לו את הדרך החוצה, אמר: "זו שאלה שמעלה חיוך על שפתיי תמיד. מדובר במשהו קטנוני, לא רלוונטי ולא קשור לעניין. אני מתפטר מטעמים אידיאולוגים צרופים, והחלטתי לא קשורה לעניין הזה או לעניין אחר. ממילא שקלתי האם הכנסת מתאימה לחזוני ולרעיונותיי, ולצערי הגעתי למסקנה שלא".
לדבריו, "הייתי רוצה שיחזקו את הישראליות שלי. אחיי הערבים רוצים להיות גם ישראלים, אבל הם מודרים ונדחקים אל הפינה פעם אחר פעם, והמטרה שלי היא לקרב בין ערבים ויהודים. מה שקורה בפועל, זה להפך ממה שרציתי להתוות. אני מרים ידיים ואומר - נכשלתי בכנסת הזאת בנושא הזה".
הוא הסביר כי "כללי המשחק ויחסי הגומלין בין הכנסת לממשלה הופרו, והכנסת הפכה להיות אחוזה פרטית של בנימין נתניהו והבית היהודי. יש כאן אידיאולוגיה שמשנה את הערכים הקיומיים של מדינת ישראל. חוק הלאום סותר לגמרי את חוק כבוד האדם וחירותו, אז אני לא מבין מה קורה במדינה הזו. אנחנו נפקיד בידי הילדים שלנו מדינה אחרת".
בהתייחס לאפשרות שיתמוך בעתיד במפלגה אותה עזב, אמר: "במחנה הציוני יש רבדים מאוד ערכיים, לא כולם מקשה אחת, ואני מצר על כך שאני נפרד מאנשים דומיננטיים. אינני יודע אם אצביע למחנה הציוני בבחירות הבאות. אני מתפלל להצלחת דרכה, אבל כמפלגה שהתנדנדה לפה ולפה בשנים האחרונות, היא לא משדרת משהו חיובי".
בשיחה ב-103FM לקח חלק גם יו"ר הקואליציה ח"כ אמסלם שהתייחס להתפטרות: "זוהיר בהלול הוא אדם שאני מאוד אוהב. הוא אישיות יוצאת דופן בכנסת, הוא ג'נטלמן ואיש שפעל רבות לדו קיום בכנסת ולכן באופן אישי זה מאוד מצער אותי. אני מרגיש שאיבדתי סוג של חבר".
על חוק הלאום, אמר: "חוק הלאום הגיע באיחור של 70 שנה למדינת ישראל. החוק בא להגדיר את הזהות היהודית בעם ישראל. יש במדינת ישראל את זכויות האדם והאזרח ואין הבדל בזכויות בין יהודי, ערבי או צ'רקסי. כשאתה הולך לקופת חולים אתה אמור את אותו טיפול, במקום עבודה ובבית הספר אתה אמור לקבל את אותו היחס. מדינת ישראל היא המדינה היחידה שהיא גם מדינת לאום, שהדת והמדינה הם כמעט אותו דבר ולכן היא גם הוגדרה מדינת לאום".