המחאה נגד חוק הלאום מגיע גם למשטרה. 78 מפכ"לים וניצבים בדימוס חתמו על עצומה הקוראת לממשלה לחזור בה מאישור חוק הלאום. המכתב נכתב לשרי הממשלה עם העתקים למפכ"ל רוני אלשיך, לרמטכ"ל גדי איזנקוט וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בשם "חברי מועדון רבי ניצבים וניצבים בדימוס". 


מחאת הקצינים הבכירים לשעבר באה בעקבות עוגמת הנפש והעלבון שספגה העדה הדרוזית, אשר הובילה לקריאת הקצינים לבטל את החוק לאלתר. "אנו רבי ניצבים וניצבים בדימוס, אשר בשנות שירותנו, פיקדנו, לחמחנו ושרתנו יחד עם אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב בני העדות הדרוזית והצ'רקסית במשימות הגנתה על המולדת, שמירת הסדר הציבורי וביצור שלטון החוק, ניצבים לצדם של אחינו בבקשתם לשוויון זכויות מלא". 
 
"אנו קוראים לחברי הממשלה לתקן את חוק הלאוםף באופן שייתו ביטוי הולם למעמדם של בני העדה, כך שיהיה זהה לחלוטין לזכויות שהחוק מקנה לנו כבני הארץ הזו".

מכתב בכירי המשטרה נגד חוק הלאום
מכתב בכירי המשטרה נגד חוק הלאום
 
את המכתב יזם מפכ"ל המשטרה לשעבר, משה קראדי, וחתומים עליו עליו גם מפקדי המשטרה לשעבר יעקב טרנר, רפי פלד, אסף חפץ, יהודה וילק, שלמה אהרונישקי, דודי כהן ויוחנן דנינו. ניצב בדימוס אריה עמית, לשעבר מפקד מחוז ירושלים במשטרה, אומר כי "לו רק בגלל אישור חוק הלאום שגרם לעלבון ובושה עצומה לעדה הדרוזית, חייבים ראש הממשלה והנהגת המדינה לקום וללכת הביתה. אין יותר משפיל מאישור חוק שכזה, במיוחד שהוא רומס את כבודה של קהילה שלמה, שתרמה ותורמת לקיומה וביטחונה של מדינת ישראל". 
 
מי שמוביל את המאבק הוא ניצב בדימוס חוסייפ פארס, לשעבר מפקד משמר הגבול, יחד עם אלוף במיל' יוסף מישלב, לשעבר מפקד פיקוד העורף. השניים פנו קודם כל לח"כ אבי דיכטר, יו"ר ועדת החוץ והביטחון, שיזם את חוק הלאום.

בשבוע שעבר פרסמו מפקדי חטיבות הצנחנים לשעבר מודעת תמיכה בעדה הדרוזית, בו נאמר כי "אנו, מפקדים בעבר בחטיבות הצנחנים, מתייצבים לצד אחינו, רעינו לנשק, הקצינים, הלוחמים וכלל העדה הדרוזית והעדות שקשרו את גורלם עמנו והתנדבו להגן על מדינת ישראל בגופם, במאבקם לשוויון זכויות מלא במדינתנו, בעקבות קבלת חוק הלאום בשבוע שעבר בכנסת".

"רעינו הדרוזים הינם שותפים נאמנים למדינת ישראל עוד משחר הקמתה, עומדים לצדנו, לוחמים עמנו כתף אל כתף ודם בניהם הרווה את אדמת מדינתנו מאז הקמתה".

בין החותמים על גילוי הדעת ניתן למנות את הרמטכ"לים לשעבר ומפקדי חטיבת הצנחנים בעבר, משה בוגי יעלון, שאול מופז ובני גנץ, האלופים במיל' איציק מרדכי, דורון אלמוג, יורם יאיר ייה, יום טוב סמיה, גיורא איילנד, איתן יצחק עמוס ירון ועשרות קצינים נוספים בדרגות תת אלוף ואלוף משנה.