הסתלקה ברגע האחרון: ועדת החקירה הפרלמנטרית לחקר מתן אשראי לטייקונים התכנסה היום (שלישי) לישיבה ראשונה בה הייתה אמורה הממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, דורית סלינגר, לתת עדות על חלקה של הרשות במתן האשראי ללווים גדולים שקיבלו "תספורת" לחובם. אך בהתפתחות של הרגע האחרון, לא הסכימה סלינגר להיכנס לתת עדות, כיוון שחדר הוועדה סודר עם מקום לנחקר כפי שיש בשימוע בסנאט האמריקאי. 
אחד מעוזריה של הממונה על שוק ההון והביטוח התריע בפניה כי היא אמורה לשבת בדיון שנערך באולם ירושלים, בשולחן נפרד בתוך מעגל, לבדה. בעקבות זאת, היא החליטה להישאר ברכבה בחניון הכנסת, ואז הודיעה ברגע האחרון כי לא תיכנס לישיבת הוועדה. 
יו"ר ועדת החקירה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), פתח את הדיון בביקורת חריפה על סלינגר: "אנחנו מגדירים כאן היום, ואני אומר זאת בצמרמורת, את מערכת היחסים בין הרשות המפקחת לרשות המבצעת. כבר זמן רב אנחנו יודעים שיש לא מעט אנשים ברשות המבצעת שהתבלבלו והם אלה שקובעים לרשות המפקחת איך להתנהל. זה לא יקרה".


איתן כבל בישיבת ועדת החקירה לחקר מתן אשראי לטייקונים
איתן כבל בישיבת ועדת החקירה לחקר מתן אשראי לטייקונים

 

"אני מודה לחברי הכנסת על הגיבוי המלא שאתם נותנים לנו. כבודה של הכנסת מונח על כף המאזניים", אמר כבל בזעם. "גם כך כל אחד מרשה לעצמו ליידות בבית הזה אבנים. אם סלינגר חושבת שהיא יכולה לשים עלינו, בלשון העם, פס – אז היא טועה". מרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר נמסר: "הממונה סלינגר הסכימה לפתוח את הדיון הראשון - אך להפתעתה נדרשה לשבת במרכז האולם על כיסא נאשמים ולא באופן מכבד - ולכן סירבה לקיים את הדיון".



ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) אמר על היעדרותה של סלינגר מהדיון  בכנסת כי מדובר ב"התנהגות לא מכובדת. עצם היעדרותה הוא פשוט ביזוי בית המחוקקים ובמיוחד ביזוי הציבור, שרוצה לקבל תשובות בנושא כספי הפנסיה שלהם. התשובה שאזרחי המדינה קיבלו היום, היא אחת - בוז".