מימש את האיום: ח"כ איתן ברוש מהמחנה הציוני הגיש היום (רביעי) באמצעות עורך דינו אילן בומבך לבית משפט השלום בתל אביב כתב תביעה נגד יו"ר המפלגה שלו אבי גבאי על לשון הרע. ברושי החליט לתבוע את גבאי בסכום של 300,000 שקל לאחר שגבאי סרב למחוק ציוץ בטוויטר שבו כינה אותו “עבריין מין”, ומשום שלא חזר בו מההחלטה להשעותו מכל פעילות במפלגה.



יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי הגיב להגשת התביעה ואמר כי הוא לא נרתע מהעניין. "מרחב ציבורי בטוח ומוגן לנשים היא מטרה שנמשיך להילחם עליה.
ניסיונות הפחדה לא ישפיעו".


אתמול בראיון לרדיו 103FM ציין בומבך כי הוא מעוניין שהמתלוננת האנונימית הטוענת שברושי הטריד אותה לפני 15 שנה תגיע למשפט הדיבה. “אני מעוניין שהיא תגיע לחקירה כזאת”, אמר. “כרגע יש לי רק חקירה שהיא ניהלה בערוץ 10, במעמד צד אחד. לא חקרתי אותה חקירה נגדית. רואים שהם עשו חזרות והיא באה מוכנה מאוד, אבל לא מספיק מוכנה. הוא שאל אותה כמה שאלות, שאני באוזניי שמעתי שהן מוזמנות”. 

יחימוביץ': "הגיעו אליי כמה פניות על ברושי"
 
בתוך כך, ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) אמרה בריאיון לרדיו 101.5FM כי מתלוננות נוספות נגד ברושי יצרו איתה קשר. "הגיעו אליי כמה פניות בעקבות ברושי שאני בודקת אותן. אני בודקת אותן אבל אני לא מפרסמת אותן", אמרה יחימוביץ'. "כיוון שיש לי המון בקיאות בטיפול בנושאים האלה, אני מכבדת רצון של נפגעות ואני עושה בדיוק בדיוק מה שהן מבקשות. הרבה פעמים כשאתה לוחץ על מישהי שנפגעה ללכת להתלונן זה סוג של אונס שני וזה מאוד קשה לצאת לאור". 

פעילות פמיניסטיות במפלגת העבודה, בהובלת רונה אורובנו־מזרחי, מתכננות להפגין היום מול משרדי התנועה הקיבוצית בתל־אביב בדרישה שח”כ איתן ברושי, נציג התנועה במפלגה, יתפטר מהכנסת.
 
בהודעה שפורסמה לקראת ההפגנה נאמר: “אנו, כפקודות מפלגת העבודה, לא מוכנות לעבור לסדר היום על מעשיו של ברושי שפורסמו לאחרונה. אנחנו מצפות מנבחרי הציבור שלנו לעמוד בדפוסי התנהגות ראויים. לא נעבור לסדר היום על התנהגות מחפיצה, שוביניסטית ומטרידה כלפי נשים מצד חברי כנסת ונבחרי ציבור שאמורים לייצג אותנו. בהפגנה נשמיע קול ברור - ברושי תתפטר, גופנו אינו הפקר!”.
 
בתגובה כתב בדף האירוע בפייסבוק דובר התנועה הקיבוצית יאיר פז: “ח”כ ברושי עזב את בית התנועה הקיבוצית לפני שלוש שנים, ביולי 2015, לאחר בחירת מזכ”ל תנועה חדש. מאז אין לו בבניין התנועה הקיבוצית כל משרד, לשכה או חדר”. הוא צרף את תגובת התנועה הקיבוצית, כפי שנשלחה לתקשורת בעקבות הפרסומים האחרונים על ברושי, שבה נאמר כי מזכ”ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר שוחח עם ח”כ ברושי ועם יו”ר מפלגת העבודה אבי גבאי.
 
“התנועה הקיבוצית רואה בחומרה רבה את הפרסומים האחרונים ומצפה מח”כ איתן ברושי לנהוג בהתאם לחומרת הדברים ולהשעות עצמו מפעילות ציבורית על מנת להאבק על שמו הטוב ולהעמיד את הדברים על דיוקם”, נאמר בהודעה.