הרשת גועשת לקראת הפגנת העדה הדרוזית נגד חוק הלאום: פוסט, שאמינותו מוטלת בספק, אשר פורסם היום (שבת) בדף של הראפר "הצל", הצית סערה שזכתה להכחשה גורפת מטעם מפלגת העבודה. בפוסט המדובר פרסם הראפר התכתבות בקבוצת ווטסאפ של פעילים בכירים במפלגה, לכאורה, שבה, לדבריו, "הם מודים שהם אלו שהציתו את האש והם משתמשים בדרוזים כדי לחזור לשלטון, ומבטיחים שריונים לדרוזים שיעזרו להם לסכסך". 


יושב ראש המחנה הציוני, אבי גבאי, הגיב לפוסט בחשבון הטוויטר שלו ותקף: "רוח בלפור המבוהלת מנשבת בתכתובת הוואטסאפ המזויפת שמפיצים בליכוד משעות הבוקר. זו רוח שטנית, מסוכנת, שמפוררת את חוסנה של החברה שלנו וקורעת אותה לגזרים. הכל כשר בדרך  לקלפי ולהיחלצות מהחקירות. נחליף אתכם, נתקן את כל מה שהרסתם ונהפוך את מגילת העצמאות לחוקתה של מדינת ישראל - מדינת העם היהודי עם שוויון זכויות מלא לכל אזרחיה".


בעבודה זעמו על הפוסט ומסרו כי "בשעות האחרונות עובד מפלגת הליכוד מפיץ תכתובת ווטסאפ המיוחסת לאנשי מפלגת העבודה. מדובר בתכתובת שכולה פייק, 100% זיוף, כל שם, אות והודעה כאן פשוט לא אמיתיים. מסוג הדברים שיוצאים ממכונת השטנה בבלפור כדי לפגוע בהפגנה הערב. אנו נפעל מול רשויות החוק על מנת לחקור את מפיצי הפייק המצורף כאן. ובכל מקרה - התשובה לפייק ניוז של ביבי היא פשוט להפיץ את האמת. ולהגיע הערב לכיכר רבין ב-20:30".


בעקבות הפצת התכתובות, הגישה מפלגת העבודה תלונה במחלק ההונאה שבמחוז תל אביב נגד נידאל אבראהים עובד הליכוד ונגד יואב אליאסי ״הצל״, בגין זיוף והפצת מידע שקרי במרמה.

כמה שעות לאחר הפרסום, הגיב "הצל" לטענות לפיהן השיחה שפרסם היא מזויפת וכתב כי "הרי כולם יודעים שהשמאל הם מלכי הפייק ניוז, אז בתור מומחים עכשיו הם מנסים לספר לנו שההתכתבות היא פייק בגלל שהשם למעלה לא תואם את השם למטה. אז אם היה להם טיפת שכל הם היו יודעים שהשמות משתנים כי בכל מכשיר השם כתוב שונה וזה תלוי איך אתה שומר אותם אצלך במכשיר. אז פייק או לא פייק יצאתם צ'יפס!  קשה להתמודד עם האמת אה יסכסכנים!".

בנוסף לכך אמר אליאסי למעריב כי הוא עצמו ציין שאמינות הפרסום לא הייתה ברורה לו, והוא סייג את דבריו כשהשתמש במילה "כביכול", והוסיף כי במחנה הציוני עצמם מפיצים שקרים על חוק הלאום, כדי "לבין  המיעוטים הנאמנים בארץ". 

מטעם הליכוד נמסר, בהקשר להודעתו של גבאי, כי "זה לא מפתיע שאדם שנחשף רק לאחרונה כמי שמקדיש את רוב זמנו לקמפיינים מפוברקים נגד יריביו הפוליטיים, יטעה לחשוב שגם אחרים נוהגים כמוהו. אנחנו לא יודעים לקבוע אם הפוסט המדובר מפוברק או לא. מה שבטוח זה שההודעה ותדרוכי הפאניקה של גבאי, כאילו הליכוד עומד מאחוריו, מפוברקים בהחלט".

במקביל, תא"ל במיל' אמל אסעד סירב להגיב לטענות שעלו נגדו בדבר שחיתות בתעשייה האווירית, ומטעמו נמסר כי "אסעד עסוק רובו ככולו בעצרת שתתכנס בעוד שעות אחדות. כל תגובה לעניין עברו, חייו האישיים ופעילותו תימסר רק לאחר האירוע החשוב". את ההפגנה צפוי להנחות רפיק חלבי. ביתו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, עדינה בר שלום, תהיה בין הדוברים. עוד דווח, כי אף חבר כנסת לא ינאם.
 

כזכור, לפני יומיים פוצצה הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין ראשי העדה הדרוזית בנושא חוק הלאום, זאת לאחר שאסעד התפרץ לדברי רה"מ נתניהו וקרא כי מדובר ב"מדינת אפרטהייד". בעקבות דבריו החריפים של אסעד, ראש הממשלה הבהיר כי הוא "לא יקבל פגיעה, לא בכבוד ראש ממשלת ישראל ולא בכבודה של המדינה, ממי שקורא למדינת ישראל מדינת אפרטהייד".


במטה המאבק בחוק הלאום אמרו בעקבות התקרית: "מה שראש הממשלה ניסה לעשות היום הוא ניסיון נואש ולא מוצלח להפריד בין אנשי ההנהגה הדרוזית, על מנת לפרק את העצרת במוצ"ש. נתניהו ביקש לשבת עם השיח מואפק טריף וראשי הרשויות בנפרד, ללא תאל' במיל' אמל אסעד והקצינים הדרוזים המנהיגים את המחאה, אולם חברי ההנהגה, כולל השיח, לא הסכימו להפרדה ויצאו כולם מן החדר. משם המשיכו למטה המאבק בכיכר רבין".
 



בתוך כך, נציב האו״ם לזכויות מיעוטים, פרופ׳ פרננד דה פארינס, הודיע על פתיחה בחקירה בתלונה שהגישה ועדת המעקב לענייני הציבור הערבי בישראל, נגד מדינת ישראל, לאחר חקיקת "חוק הלאום" הגזעני.
התלונה של ועדת המעקב הוגשה ע"י ח"כ ד"ר יוסף ג'בארין, יו"ר ועדת קשרי החוץ ברשימה המשותפת, ובה הסבר מפורט לסעיפים הגזעניים והמפלים בחוק, השלילה של זכות העם הפלסטיני להגדרה עצמית, הפגיעה בשפה הערבית ובזכות לשוויון של הציבור הערבי כמיעוט לאומי עם זכויות קיבוציות, תרבותיות לשוניות ודתיות.
יו"ר ועדת המעקב העליונה מוחמד ברכה אמר: "זו התחלה לעבודה שלנו במישור הבנ"ל נגד חוק הלאום ונגד ממשלת ישראל שמנסה. בשבועות הקרובים נמשיך במגעים עם מוסדות האו"ם והאיחוד האירופי כדי ללחוץ על הממשלה לבטל את החוק הגזעני ששולל את קיומנו ואת זכויותינו במולדתנו ההיסטורית".


מפת חסימות הכבישים המלאה לקראת ההפגנה


במשטרה נערכים לקראת ההפגנה, שתיערך בין השעות 20:30 ועד 22:00 בכיכר רבין בת"א. מאות שוטרים, שוטרי תנועה ומתנדבי משטרה יאבטחו את האירוע, ישמרו על הסדר הציבורי ויבצעו הזרמה והכוונה של תנועת הרכבים בגזרה.
במשטרה הודיעו כי למתחם המחאה לא תותר כניסה עם נשק חם, הכנסת בקבוקי זכוכית, אלכוהול או בעלי חיים, ולא יתאפשר להיכנס למקום עם אופניים או קורקינט חשמליים.
החל משעה 18:30 ייחסמו הרחובות אבן גבירול ת"א בין ארלוזורוב לשאול המלך לשני הכיוונים; דוד המלך ת"א מויצמן עד אבן גבירול; פרישמן ת"א מכיכר מסריק ועד אבן גבירול ובלוך ת"א מארלוזורוב ועד אבן גבירול.