בצל הדיווחים על התקדמות משמעותית במגעים לקראת רגיעה ארוכת טווח ברצועת עזה, שוחח הבוקר (ראשון) סא"ל (במיל') אלון אביתר עם ענת דוידוב ואריה אלדד ב-103fm, על המצב בעזה והמגעים להסדר, שעל פי הפרסומים יהיה ללא חילופי שבויים. 



"מאז שחמאס עלה לשלטון ב-2007 מתקיים משא ומתן עם הארגון באופן עקיף", הסביר אביתר. "האם אנחנו לפני יציבות ביטחונית והסדרה ברצועה? יש על כך סימן שאלה גדול ואני מעוניין לצנן את האופטימיות. במקביל להתכנסות הקבינט בישראל גם חמאס יתכנס עם ההרכב הבכיר בעזה בנושא".




"יש מצבי ביניים", הוסיף הבכיר לשעבר בצה"ל. "הסיטואציה אליה נקלענו בחודשים האחרונים היא לא מלחמה ולא שקט, אלא מלחמת התשה בווליום נמוך כשחמאס מחזיק בידיו את המפתחות ליציבות. לדברים כתובים לא תהיה משמעות, אלא רק לעוצמת האינטרסים. שם המשחק הוא 'הבנות בעל פה'. כל עוד יש אינטרסים - חמאס ייתקף את ההסכם. חמאס מעוניין בהישגים, הוא מבין שיש לו מנוף ביד בשם טרור העפיפונים שגורם לנו לנזק רב גם בהקשר הפיזי וגם בהקשר תודעתי".

כשנשאל מה יאמר חמאס אם ישראל תדרוש את החזרת אורון שאול והדר גולדין בתמורה להסדר, השיב: "לפי פרסומים זרים ישראל התנתה את המשא ומתן עם החמאס בשחרור גופות החיילים ואזרחים השבויים בעזה. כעת, אנו שומעים שהחלק הראשון של ההסכם לא יכלול את השבויים, אלא יידחה לחלק השני והשלישי. בשלב ראשון יוסכם על פתיחת המערבים בתמורה לרגיעה, ובמעלה הדרך יגיע השחרור. אם אכן זה כך, ואני שם את זה בסייג, זה אומר שישראל ירדה מהיבט השחרור, זו אולי תחנה שנראה אותה בהמשך, אך לא בעת הזו".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן