השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס הערב (שלישי), בתכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM, לעימות בין משפחות גולדין ושאול לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, כמו גם למצב בדרום ולתסיסה ברחובות איראן בצל הסנקציות האמריקאיות. במסגרת דבריו, טען כי "אנו לא קרובים להסדרה בעזה", וציין כי "יש ערעור של המשטר האיראני, והחל מנובמבר הכל יכול לקרות שם". בהתייחס למאבקם של משפחות השבויים בעזה, הוסיף: "במקומם הייתי נוהג אותו דבר".



בראשית דבריו, הוא התייחס לסנקציות האמריקאיות שהוטלו על איראן, ולקריאתו של נתניהו לאירופה להצטרף למהלך: "אנחנו נפגשים עם שרים מהאיחוד האירופי. התכתבתי עם מוגריני במספר נושאים, והתייחסתי גם לעובדה שהאיחוד עושה הבחנה בין הזרוע המדינית והצבאית של חיזבאללה. דיברתי על ההזיה הזו ביחס לחמאס ולחיזבאללה ועל היחס לאיראן".



אתה מקבל את הרושם שזאת עמדה מוסרית, כלכלית, או התנגדות לארה"ב?
"זה לא כדי להתנגד, הם הלכו להסכם עם האמריקאים מתוך אובמה, אולי מתוך התמימות האירופית שאנחנו מכירים, או חוסר הרצון להתמודד עם האתגר הזה וכמובן האינטרסים הכלכליים, כמו של גרמניה. זה מצער שהן לא מבינות שישראל וארה"ב הן המאוימות הראשונות, וגם המדינות הערביות הסוניות, ומתישהו זה יגיע גם אליהן. יש להם אתגרים דחופים יותר כמו הפליטים ועוד, והן מעדיפות לא להתמודד עם הבעיה האיראנית".



בהתייחס לתסיסה ברחובות איראן, אמר: "אני רוצה להזכיר לכולנו שאף אחד מארגוני המודיעין לא ידע לצפות ולהעריך מתי נפלו משטרים במזרח התיכון. זה קורה פתאום, בסחף אחד, שאתה לא מצפה. יש כאן סימנים הולכים ומתגברים. ככל שהסנקציות עובדות והריאל נחלש, ובנובמבר שוק האנרגיה האיראני הולך לחטוף מכה מאוד קשה, ולא במקרה הם מתחילים לחסום את האינטרנט".



גם אתה חסמת את האינטרנט עם חוק הפייסבוק.


"אני לא חוסם, צר לי שהוטעית. קראתי את הטור מלא השגיאות שלך בעניין הזה. אנחנו רוצים להסיר תכנים שתומכים בטרור. מה שעושים שם זאת חסימה טוטאלית להתבטא. אני מאמין שכן יש ערעור של המשטר האיראני, ואני חושב שהחל מנובמבר, כל תרחיש יכול לקרות שם". 



 


על המצב בדרום אמר כי "המצב הרגיל היה שקט בדרום מאז צוק איתן, רק בחודשים האחרונים המצב מתחמם יותר ויותר, המנוע המרכזי זה הכישלון של הפיוס עם הרשות. אבו מאזן לא משלם משכורות, אבל העזתים והחמאס לא יכולים לתקוף את אחיו הפלסטינים ואת מעבר רפיח, אז הם מפנים את הטרור לישראל. שיקום ממשי של עזה בלי לוודא שהוא קשור להתעצמות חמאס או מנהרות, או כוח אווירי או ימי, ובלי שיח על חיילי צה"ל - לא נראה לי שיכול לעבוד".

בהתייחס לאמירה שיוחסה למספר ח"כים, לפיה מאבקם של משפחת גולדין שאול ומפריע למו"מ לשחרור גופות בניהם, אמר: "זו אמירה בזויה. אני במקום המשפחות הייתי נוהג אותו דבר, ואנחנו לא יכולים לשפוט אותם. אנחנו צריכים לפעול לפי אינטרס ישראלי, כפי שאנחנו מבינים אותו. אני חושב שאנחנו לא הגברנו את הלחץ, ביקשתי להפסיק את הביקורים בבתי הכלא, כדי לדרדר את התנאים של האסירים עד המינימום של הדין הבינלאומי. אבל אני לא שמעתי אף אחד, ואת הדילמה שאומרת שיש שקט ארוך טווח, ושאם נתעלם מהמשפחות והגופות והאזרחים החיים שנמצאים שם, אז חמאס יפסיק את ההתעצמות שלו. לא שמעתי גם שלא נמצא את עצמנו במצב גרוע יותר, בדומה למה שקרה בלבנון. אנחנו יכולים לאפשר את זה ברצועת עזה ואז להגיע למערכה הבאה במצב רע? לא ולא".

עד כמה אנחנו קרובים להסדרה?
"לא מרגישים שאנחנו קרובים להסדרה. כל הסיפורים על ג'יהאד וכדומה - אי אפשר לדעת מה יקרה הלילה. אנחנו רואים את התמונות מההלוויות של שני המחבלים שחוסלו. אני לא מרגיש שאנחנו קרובים להסדרה, אבל יכול להיות שאנחנו לא מעודכנים. חלק נכבד מהמגעים לא קשור לישראל, הוא קשור יותר למצרים שמובילים את הרשות הפלסטינית, לבין החמאס, לגבי המשכורות ופירוק חמאס".

תיק גל הירש ייסגר. צריך לבדוק ולהתנצל. אתה מאמין בתיאוריות הקונספירציות של הימין כדי להביא מתנחל?
"אני לא יודע אם יש תיאוריה כזאת, כמו שתיארת, ואם היא מייצגת את הימין. אני לא יודע אם היו דברים כאלה, בדיוק כמו הפרסומים שנגמרה החקירה. בדקתי והתיק עדיין לא נסגר, אני מאחל לגל הירש שזה ייסגר. אני רוצה שהוא ייצא זך וטהור. אני לא יודע אם היא תסתיים בחודשים הקרובים. מה שאני אמרתי הוא שלא יכול להיות שיש חומר מודיעיני על בני אדם, או על אזרח פשוט ובעיתוי שיש למישהו, אני פתאום הרגשתי שלא הייתה חקירה, וכשהתחננתי ליהודה וינשטיין לתחום את החקירה הזאת בזמן, ושאנחנו נמתין עד שהיא תסתיים, הוא לא החזיר תשובות.

הוא הוסיף כי "כאשר נאלצנו להסיר את מועמדותו, כי אי אפשר להשאיר משטרה בלי ראש, גם הוא הבין שאי אפשר להותיר את המשטרה ללא מפכ"ל. שלוש שנים החקירה לא הסתיימה. ביקשתי מאיילת שקד לבדוק איך מפיקים לקחים כדי שדברים כאלה לא יקרו".