לאחר שבג"ץ נענה באופן חלקי לבקשת המדינה, והעניק לה כארבעה חודשים בלבד להשלמת חקיקת חוק הגיוס, העריך הבוקר (רביעי) פרשן 'כיכר השבת', ישראל כהן, בתכניתה של אילה חסון ברדיו 103fm, כי "המשבר הזה יכול להוביל לבחירות". 



"שמענו לא פעם את גפני ודרעי אומרים שחוק הגיוס שהובא על ידי הוועדה של משרד הביטחון וליברמן הוא הרע במיעוטו, ולכן הם היו מעדיפים להעביר אותו כבר בקדנציה הנוכחית", הסביר כהן. "קמה לה אגודת ישראל, שכנראה יש לה השפעה גדולה במצב הפוליטי במגזר החרדי כיום, בטענה שלא ייתכן מצב שלא יעמדו ביעדי הגיוס המצוינים בחוק עוד שלוש שנים, וכתוצאה מכך תלמידי הישיבות יהפכו לעריקים ויסבלו מסנקציות פליליות. הם לא מסכימים לזה ועל כך יש מלחמה גדולה".



 


בהתייחס לאופן שבו מסוקר בתקשורת החרדית, אמר: "האתר שלנו הוא לא כמו העיתונים הגדולים. הוא אינו כמו 'המודיע', בו נכתבים הדברים שליצמן אומר או 'יתד נאמן', בו נכתבים הדברים שגפני אומר. אנחנו מייצגים את מגוון הדעות".

"להערכתי", הוסיף, "לא טוב שיהיו בחירות על רקע חוק הגיוס, כי אם נגיע למושב החורף והממשלה תתפוצץ בגלל זה - מי שיקושש על כך קולות יהיה ח"כ יאיר לפיד, ומי יודע מה יהיה הרכב הממשלה לאחר הבחירות. מדובר כאן במפלגה שלמה, שאגודת ישראל היא ההנהגה הרוחנית שלה, שקיבלה הוראה שהסעיף הזה בחוק לא יקום ולא יהיה בטענה ש'אנחנו צריכים ללכת בדרכנו ולא ניתן לבחורים להתגייס'. לכן, קשה לי להאמין שיצליחו להגיע להסכמות. אני מעריך שעד חודשיים לאחר תחילת מושב החורף ש"ס ינסו לסגור את הפינות, אך לדעתי נלך לבחירות".