ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי המפגינים שהשתתפו בהפגנה נגד חוק הלאום אמש בכיכר רבין רוצים "להפוך את ישראל למדינה פלסטינית". ראש הממשלה התייחס גם לסבב הלחימה עם חמאס ואמר כי "אנחנו בעיצומה של מערכה נגד הטרור בעזה. זה לא ייגמר במכה אחת. הדרישה שלנו ברורה: הפסקת אש מוחלטת, לא נסתפק בפחות מכך".



"לא אחשוף את התכניות המבצעיות שלנו אבל הן מוכנות. המטרה שלנו להשיג שקט לתושבי הדרום והמטרה הזאת תושג", הוסיף נתניהו. "אמש קיבלנו עדות חותכת להתרסה נגד קיומה של מדינת ישראל ולנחיצותו של חוק הלאום. אנחנו ראינו אתמול את דגלי אש"ף מונפים בלבה של תל אביב. שמענו את הקריאות: 'בדם ואש נפדה את פלסטין'".



"רבים מהמפגינים רוצים לבטל את חוק השבות, הם רוצים לבטל את ההמנון, הם רוצים לקפל את הדגל שלנו, הם רוצים לבטל את ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ולהפוך אותה, כפי שדובריהם אומרים, למדינה ישראלית-פלסטינית, ואחרים אומרים: מדינת כל אזרחיה. הם רוצים לבטל את ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ולהפוך אותה למדינה פלסטינית", אמר ראש הממשלה.



הפגנה נגד חוק הלאום בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני
הפגנה נגד חוק הלאום בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני


 
"בדיוק לשם כך העברנו את חוק הלאום. אנחנו גאים במדינה, בדגל ובהמנון שלנו. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. עכשיו ברור מתמיד שצריך גם את חוק הלאום כדי להבטיח את עתידה של ישראל כמדינת הלאום שת העם היהודי", אמר נתניהו. "אנחנו העברנו את החוק הזה ואנחנו נשמור על החוק הזה".

השרה איילת שקד אמרה לפני הישיבה: "חוק הלאום הוא חוק נכון והשמאל הציוני היה צריך לתמוך בו. ההפגנה אתמול עם דגלי אש"ף מוכיחה שהרצון הוא לא לשוויון חברתי, הוא רצון לשוויון לאומי שלא יהיה". השרה מירי רגב אמרה: "ברור לחלוטין שהמחזה אתמול היה מחזה חמור בעיניי. אני מתכוונת לפנות ליועמ"ש לא יכול להיות שקוראים לשהידים לעלות לירושלים זו הסתה. אני בטוחה שרבין מתהפך בקברו, בכיכר רבין, שרואה שמונפים דגלים של אש"ף שם. מה שראינו זה קריאות להסתה, אני מציעה שהיועץ המשפטי יתערב". היא הוסיפה כי יש לחזור למדיניות הסיכולים המדויקים. 

השר אלי כהן כינה את המפגינים "גיס חמישי" ושאל מדוע מפלגות האופוזיציה מתנגדות לחוק הלאום. "מה שראינו אתמול בהפגנה בתל אביב זה גייס חמישי. המחנה הציוני ויש עתיד צריכים להחליט על מה הם מתנגדים בחוק הלאום איזה סעיף", אמר כהן.

השר אורי אריאל אמר: "אין הפסקת אש, לצערנו הרב זה לא נגמר בקושי התחיל. בגדר הקם להורגך, השכם להורגך. הקבינט צריך להנחות את הדרג הצבאי להביא את החמאס לכנסייה לצורך הכרעה ולא הכלה. על ההפגנה אתמול אמר: "לא הופתעתי אבל התאכזבתי והתעצבתי. מי שנפגעו תחת דגלי אש"ף נותנים גיבוי לאויב".