שר האנרגיה וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, יובל שטייניץ, התייחס בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM לחוק הלאום ולמצב הביטחוני המתוח בדרום הארץ. "בישיבת הקבינט הוחלט שנגיב בעוצמה ושנשמור לעצמנו את הזכות לפעול יחד עם הקלפים קרוב לחזה. זה לא קביל שדברים דולפים ועוד באופן לא מדויק שיוצרים רושם מטעה. אינני רוצה לומר שההדלפות הן שקריות כי אז אצטרך להתייחס למה היה ומה לא היה בקבינט".





"אני מאוד גאה בדרך גם התקיפה וגם השכולה והמחושבת שאנו מתנהלים ביטחונית בצפון מול סוריה ובדרום מול חמאס, יש לדרך הזאת גם תוצאות", הוסיף, "חמאס לא פועל מתוך חוזקה אלא מתוך חולשה ונואשות. בעזה יש היום כ-200 הרוגים וקרוב ל-7000 פצועים אך מבחינת חמאס העיקר שהוא מאבד את המנהרות שלו ומאבד את תעשיית הנשק והחימוש בעזה. פגענו בהתעצמות החמאס, בתעשיית הנשק וגם בחיסול מנהרות. המשוואה היא מאוד ברורה ויש לנו הצלחות גם בסוריה וגם בעזה. כמו שמצאנו פתרון למנהרות ולהתחמשות החמאס כך גם נמצא פתרונות בתחום ההרתעה לסוגיית העפיפונים ובלוני התבערה. אולי דווקא בגלל שהחמאס במצוקה אז הוא מנסה לפעול באופן נואש כדי להראות שהוא עדיין קיים בשטח".


בהמשך התייחס השר להפגנה שהתקיימה אמש בכיכר רבין כנגד חוק הלאום. "ראיתי את התמונות ואני יכול להבין את המפגינים", אמר שטייניץ, "אותם מפגינים מתנגדים למדינת הלאום היהודית ולחוק הלאום שקובע בחוק יסוד שזו מדינה יהודית כפי שהוקמה. אני לא מבין את חברי הכנסת יאיר לפיד וציפי לבני למרות שהחוק הזה התחיל ב'קדימה'. אני בעד שוויון זכויות אזרחי מלא לערבים בישראל תוך שילובם בחברה ובכלכלה. זו זכותנו וחובתנו לפעול בנושא. מי שמתלונן על גזענות הוא זה שפוסל. הניסיון לשלול את מדינת ישראל כמדינה יהודית ולשלול את הזכות של העם היהודי למדינה משלו זו הגזענות. מדינה מצרית- כן, מדינה ירדנית- כן, מדינה עיראקית- כן, מדינה פלסטינית- כן ומדינה יהודית- לא?".