שר החינוך נפתלי בנט אמר הבוקר (שני) כי יש "לעקר" את חמאס על מנת שלא יתעצם לממדים של "חיזבאללה 2". בראיון לכאן ב', אמר בנט כי אסור להגיע למצב של "שקט תמורת שקט" עם ארגון הטרור, וכי לא היה שותף לישיבת הקבינט ביום חמישי שעבר, בתום סבב הלחימה האחרון ברצועת עזה. "תפיסת ההבלגה נכשלה, אנחנו במשך 140 יום לצערי נוקטים בתפיסה שאומרת: 'בוא נבליג, נכיל, לא נירה על משגרי העפיפונים ובלוני הנפץ'", אמר השר.

"אמרתי לפני כמה חודשים שצריך לירות על מנת לפגוע ולחסל את חוליות המחבלים. זה לא בושה, לא צריך להתנצל על זה", אמר בנט. "אם היו עושים את זה בבלון הראשון והשלישי לא היינו מגיעים לאלפים רבים של בלוני נפץ ולצלפים ולרקטות ולסבבים. היה צריך להרוג את האירוע הזה כשהוא קטן. לצערי זה לא קרה אבל זה בטקטי".  

"באסטרטגי אסור לנו להגיע למצב של שקט תמורת שקט, כי בחסות השקט הם הופכים לחיזבאללה 2", הוסיף. "זה שקט מדומה, שאתה מרגיש יותר טוב לכמה ימים ואז אתה נתקל בחמאס הרבה יותר חזק. זו נוסחה שלא מקובלת עליי, זה לא הפסקת אש, זה סמי (חלקי), לא יודע איך לקרוא לזה. אני חייב להגיד בכנות כי לא נכחתי בקבינט המדובר בחמישי שעבר".

נפתלי בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נפתלי בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

"את תפיסתי הנחתי לפני חודשיים: להגיע להרתעה אמיתית כדי בסוף להגיע לנוסחה שאני מאמין בה, של שיקום תמורת פירוז והחזרת החללים", אמר יו"ר הבית היהודי. "אני לא רוצה שיהיה להם רע, אבל לנו יש שני אינטרסים: שהבעיה של חמאס לא תלך ותתנפח לממדים שלא נוכל להשתלט עליהם ולהביא הביתה את חללי צה"ל והאזרחים. לא אמרתי למוטט את חמאס, אמרתי לעקר את חמאס מיכולת ההתחמשות ולהרתיע את חמאס ולהביא הביתה את החללים ואת האזרחים".