עיכוב משמעותי בדרך למינוי הרמטכ"ל הבא: השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שעומד בראש הוועדה למינוי בכירים בשירות הציבורי פנה לשר הביטחון אביגדור ליברמן, והודיע לו שאין בשלב זה טעם להעביר רשימת שמות למינוי הרמטכ"ל, וזאת בשל תסבוכת משפטית בה מצויה הוועדה, כך דווח היום (שלישי) במהדורת "החדשות". 



גולדברג התייחס לחשד לניגוד עניינים, שדווח לראשונה במעריב, של שניים מחברי הוועדה, יעקב נגל ואיריס שטרק, בגין קרבתם לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובמקרה של שטרק גם בשל סימני שאלה בנוגע לתפקודה בתקופה ששימשה כיושבת ראש נמל אשדוד, והאינטרסים העסקיים שלה במשרדי ממשלה רבים. בעקבות החשדות הוגשו עתירה נגד כהונת השניים בוועדה, שתחל להתברר רק בחודש הבא, מה שיגרום לעיכוב ארוך בפעילות הוועדה, ואם יוחלט שאין ביכולתם של נגל ושטרק לשמש בוועדה, גם הליך החלפתם ייקח זמן. בעקבות העתירה, ייתכן שמינוי תפקידים נוספים יתעכב, בהם יו"ר בנק ישראל, ואם יוחלט שלא להאריך את כהונתו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, גם מינוי מחליפו ייתכן וייקלע לקשיים.



יעקב נגל. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
יעקב נגל. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



כזכור, בימים האחרונים החל שר הביטחון בתהליך מציאת מחליפו של הרמטכ"ל, שאמור לסיים את תפקידו בחודש נובמבר 2019 בשלב זה שוקל השר ארבעה שמות לתפקיד, האלופים אביב כוכבי שמשמש כסגן הרמטכ"ל, קודמו בתפקיד, יאיר גלן, ניצן אלון שמשמש כפרויקטור לענייני איראן, ואייל זמיר ששימש בתפקידו האחרון כאלוף פיקוד דרום. מאז פרסום שמות המועמדים, נשמעה התנגדות למינויו של גולן לתפקיד מארגונים אזרחיים ימניים, וזאת בשל אמירתו בעבר במהלך טקס יום השואה, בה הוא אמר שהוא מזהה בחברה הישראלית "תהליכים שאירעו באירופה לפני 70, 80 ו-90 שנה".