בצל המגעים לקראת הסדרה בין ישראל וחמאס, טענה הבוקר (רביעי) יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני), בתכניתה של אילה חסוןב-103FM, כי "במקום לחזק את החמאס ולהגיע איתו להסכמות יש לעשות שיתוף פעולה אזורי נגדו".



"אין שיפור בביטחון, יש חוסר אונים של הממשלה מול חמאס ולי יש פתרונות אחרים", הצהירה לבני. "דווקא מתוך העובדה שיש בעיה קשה בצפון ושאנחנו עומדים מול ארגון קיצוני אסלאמיסטים, המסר האחרון שישראל צריכה להעביר הוא שאנחנו משלמים למי שפועל נגדנו באלימות ויורה עלינו כמו חמאס. הפתרון צריך להיות לא לתת לטרוריסטים אלא לפעול נגדם, לא רק צבאית אלא גם מדינית".



"מלחמת לבנון השנייה נחשבה ככישלון, אך השגנו שקט", המשיכה הח"כית מהמחנה הציוני. "לא עשינו רק מבצע צבאי, אלא הגענו להחלטת מועצת ביטחון נגד חיזבאללה ולא איתה. ברור לכולם היום שאסור לכבוש את עזה מחדש ולהיות אחראים למיליונים שחיים שם. הרשות הפלסטינית משתפת איתנו פעולה ברמה היום יומית כנגד החמאס. במקום לחזק את החמאס ולהגיע איתם להסכמות יש לעשות שיתוף פעולה אזורי נגדו. יש לקבוע עמדה בינלאומית כשהיעד הוא פירוז הרצועה מנשק, שהלגיטימיות בעזה תהיה לשלטון שמתנער מאלימות ומכיר במדינת ישראל".



 


"האינטרס של מדינת ישראל הוא מצב הומניטרי סביר בעזה", הוסיפה, "אוכלוסיה שחייה בלי מים זורמים ועם שעתיים חשמל ביום אינה טובה לאינטרס הישראלי ואת זה אומר הצבא. יש לעשות זאת לא דרך החמאס, אלא דרך פיקוח בינלאומי. צריך לעשות את מה שכבר הקמנו בעבר ועוד לא ביצענו. ליזום פרויקטים בפיקוח עם גורמים בינלאומיים תוך איום של המצרים שאם חמאס יפגע בזה הם יסגרו את מעבר רפיח. זה לא איזה חלום באוויר - זה אפשרי".

בהתייחס לפתיחת מעבר כרם שלום, אמרה: "יש לי דה ז'ה וו, עברנו את החוויה הזו בצוק איתן. נתניהו, ליברמן ובנט אמרו שהם ימוטטו את חמאס תוך כדי מבצע צבאי וביקשו את קול הבוחר, וכשליברמן מונה לשר הביטחון הוא גילה את עובדות החיים, בעוד שבנט נותר בחוץ וממשיך ללא פתרון אלטרנטיבי אמיתי".

על תפקידה כיו"ר האופוזיציה, סיפרה: "אני מלאת אנרגיות טובות להציב אלטרנטיבה ודרך אחרת גם בביטחון וגם בכל מקום. מהרגע שבו גבאי ואני סיכמנו שאנחנו חוברים יחדיו זה עבד מצוין. אני ראש האופוזיציה והוא המועמד לראשות הממשלה. שנינו צריכים לפעול בהתאמה ואני מתחייבת לעשות את הכל כדי שהדרך שאני מאמינה בה תקבל כמה שיותר קולות. אני מאוד מקווה שכל מששותף לדרך שלנו ויכול להגדיל את כוחו של המחנה שלנו יצטרף. אני יעשה את כל שנדרש כדי שהמחנה יגדל לקראת הבחירות".

כשנשאלה על פרשת איתן ברושי, טענה לבני כי "מאוד מצער אותי שבמקום לעסוק באג'נדה שלנו עוסקים בברושי. ברושי הוא נבחר ציבור והוא לא צריך להיות ברשימה, אני מקווה שכך גם יהיה. מעבר לזה העיסוק רק מסית את הדיון מהנושאים המרכזיים שלנו".