שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון חושף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו היה מעוניין למנות את האלוף יאיר גולן לרמטכ"ל והעדיף אותו על חשבון גדי איזנקוט. בראיון שערך יעלון עם אמנון אברמוביץ' וחלקו שודר הערב (רביעי) במהדורת "החדשות", הוא טען כי ראש הממשלה חשב שגולן יהיה נאמן לו אישית במידה וימנה אותו.
"כשאני רוצה למנות את גדי איזנקוט לרמטכ"ל לוקח כמה חודשים עד שנתניהו אישר להביא את זה לממשלה", אמר יעלון, "ואת מי הוא רוצה? את יאיר גולן". 
הוא ציין בנוסף כי היה מעוניין למנות את איזקוט, אך נתניהו עיכב זאת במספר חודשים מאחר והיה מעוניין בגולן. "לא בוחרים אנשים על פי כרטיס עבודה ויכולות, אלא על פי ציפייה לנאמנות אישית. אני בטוח שיאיר גולן לא היה נאמן אישית לו. אבל נתניהו חשב שזה יהיה מינוי מפתיע, אז הוא יהיה חייב לו", 

כזכור, לאחר שהקמפיין נגד גולן, התגבר בימים האחרונים ובא לידי ביטוי בעצומות שונות, הוציאו בצה"ל בצעד יוצא דופן הודעה שמגבה את פועלו של האלוף. במקביל, פרסם שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בחשבון הטוויטר שלו דברי תמיכה באלוף גולן.

האלוף גולן. צילום: דובר צה"ל


הקמפיין נגד האלוף גולן התעצם בשבוע האחרון, תחילה כהתארגנות של קבוצת נכי צה"ל שעברה בשקט יחסי, ובהמשך ביוזמה של פורום של כ-100 משפחות שכולות בשם "בוחרים בחיים", המלווה על ידי תנועת הימין "אם תרצו", ששלח לליברמן מכתב ובו דרישה ברורה שלא למנות את אלוף גולן לתפקיד הרמטכ"ל, בין היתר בעקבות דברים שאמר בטקס יום הזיכרון לשואה והגבורה ב-2016, לפיהם "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט, אז לפני 70, 80 ו-90 שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום".