בכירי הממשל האמריקאים שדיברו על שיפור תנאי החיים של הפלסטינים ברצועת עזה הם "שקרנים", כך אמר היום (רביעי) יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. יו"ר הרשות, שדיבר בישיבת הפתיחה של המועצה המרכזית של אש"ף ברמאללה, הבטיח גם לסכל את תוכניתו של נשיא ארה"ב טראמפ ל"עסקת המאה" בין ישראל לפלסטינים ולשלום במזרח התיכון. הוא אמר כי "היינו הראשונים להילחם בה ונמשיך להיאבק בה, זו הסטירה של המאה". 



עבאס גם התחייב להמשיך ולשלם לאסירים הביטחוניים הפלסטינים ולמשפחותיהם של "שהידים" שנהרגו בעת ביצוע פיגועים בישראל. לדבריו, הרשות לא תאפשר לישראל לנכות את התשלומים מהכנסות המיסים שנגבו עבור הפלסטינים,. התשלומים לדבריו, "ימשיכו גם אם נצטרך לחתוך בשר מבשרנו כדי לעזור לבני עמנו". הוא טען כי גם רוצחים יהודים מורשעים מקבלים הטבות והוסיף כי גם יגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין זוכה להקלות ומקבל סיוע כספי.   

"גם הוא מקבל הטבות". יגאל עמיר. צילום: פלאש 90
"גם הוא מקבל הטבות". יגאל עמיר. צילום: פלאש 90
אבו מאזן כינה את חוק הלאום שעבר לאחרונה בכנסת ועורר סערה בישראל כ"חוק הגזענות", גינה אותו בחריפות ושיבח יהודים המוחים גם הם על החקיקה החדשה.

בנושא הפיוס הפנים פלסטיני, עבאס אמר כי אין לחמאס רצון אמיתי לסיים את היריבות עם פתח, למרות המאמצים הרבים שמצרים משקיעה בניסיונות התיווך, ואמר כי הפתרון היחיד הוא הסכמה של חמאס להעביר את השליטה ברצועה לידי הרשות.