אתר אל מיאדין הלבנוני, מדווח הבוקר (חמישי) על המגעים בין ישראל לארגון החמאס וההבנות המתגבשות בין הצדדים בנוגע להסדר הפסקת אש ברצועת עזה. בין השאר, על פי האתר המקורב עם חיזבאללה, במסגרת ההבנות, תוכרז הפסקת אש לשנה, ובמקביל לכך, ייפתח נתיב ימי בין רצועת עזה לבין קפריסין בפיקוח ביטחוני ישראלי. 



עם זאת, בכיר החמאס טאהר א-נונו טען כי עדיין לא הושגה הסכמה שכזו. מוקדם יותר התראיין שר הביטחון אביגדור ליברמן ל-103FM, שם התייחס לדיווחים על ההסדרה.  "אני לא יודע מה זה הסדרה ומה ההגדרות הללו. המציאות בשטח היא הרלוונטית וההתנהלות שלנו תהיה בהתאם אליה", אמר השר. "זה נכון שיש המון יוזמות מהעולם, אך אם כל הכבוד אנחנו ננהל את הדברים לפי האינטרס הישראלי. אין לנו אינטרס להרעיב את תושבי עזה אלא לנהל איתם דיאלוג מעל המנהיגים שלהם. אנחנו אומרים בצורה הכי ברורה: אם יהיה שקט בטחוני בצד השני יש לנו רצון להטיב את תנאי התושבים ברצועה. אם יהיה שקט וביטחון תושבי עזה יהיו המרוויחים הראשונים. אם יהיו הפרות סדר התושבים יהיו הראשונים שיפסידו".



הגיע לתווך? ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל, צילום: AFP
הגיע לתווך? ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל, צילום: AFP



"או לכבוש את הרצועה, או ליצור בה אביב ערבי"



"לרשות הפלסטינית יש אינטרסים משלה, האינטרס שלנו הוא להפיל את שלטון החמאס", הדגיש שר הביטחון, "קיימות שתי אופציות: או שנכנס ונכבוש את הרצועה תוך הקרבת חיילינו, או שניצור אביב ערבי ברצועה. אנחנו צריכים כל הזמן לתקשר עם הציבור ולדלג על הנהגת החמאס. לכן אני מקבל כל בוקר סקירה של השיח האינטרנטי ברצועה ואני יכול לומר לכם שמעולם לא הייתה תמיכה כה נמוכה בחמאס ברצועה. אחרי ארבעה חודשים חמאס לא הביא דבר לתושבים ומדינת ישראל היא הפתרון. לא נשלה את עצמנו, זה לא יקרה מחר ולא מחרתיים, אך זו הדרך הבטוחה כדי שתהיה ישות ערבית לצידנו".



עוד דווח הבוקר כי ראש המודיעין המצרי, עבאס כמאל הגיע לישראל הבוקר במטרה לקדם את ההסכם בין הצדדים. על פי דיווח בעיתון "אל חייאת", הוא צפוי להיפגש היום עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה, ולדון עימו בפיוס הפנים-הפלסטיני והן בנושא שליטה ברצועה. עוד נטען, כי הוא שוחח עם הגורמים הישראלים גם על עסקת שבויים אפשרית בעתיד, וכי הוא עדכן אותם בתוצאות השיחות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי במצרים.