העימות בין שר הביטחון, אביגדור ליברמן ושר החינוך, נפתלי בנט, ממשיך להיות במוקד הוויכוחים בקבינט. לאחר ששר החינוך שוב מתח ביקורת על התנהלותו של ליברמן, האחרון לא נשאר חייב ובריאיון חריף ב"כאן ב'", הוא כינה את יו"ר הבית היהודי כמי שפועל ממניעים פוליטיים בלבד. 



תחילה התייחס ליברמן למצב הביטחוני ודיבר על ההחלטה לסגור שוב את מעבר ארז: "המציאות בשטח היא לא פשוטה. כשאנחנו לא רואים ביטוי בשטח, שהתוצאה שלה היא שקט ביטחוני מוחלט, אלה כל הדיבורים הם לא רלוונטיים. אנחנו רוצים שקט ביטחוני. כרגע מה שמתנהל זה סכסוך פנים פלסטיני שמנסים לגרור אותנו פנימה. הכל התחיל שאבו מאזן חתך מהתקציבים לרצועת עזה, ופשוט הפסיק לשלם משכורות. כולל בכל החגים ובקיץ". 

"אנחנו מעבירים להם חשמל, אבל לא מתכוונים לשלם על החשמל הזה. מי ששילם על החשמל הוא אבו מאזן. אני לא מתכוון שניקח מיסים של ישראלים ונשלם איתם את החובות של רצועת עזה. היו פה הסכמים, שמאז הסכמי אוסלו הרשות משלמת על חשמל ומים, ואבו מאזן החליט שהוא מפסיק, ואז התחיל הבלאגן. יש שם מאבקי ירושה בין אבו מאזן והרשות הפלסטינית להנהגת חמאס בעזה, שמנסים לגרור אותנו פנימה. הוא מנסה לדרדר את היחסים בינינו לבין הרצועה, אבל זה לא העניין שלנו. אנחנו חייבים להבטיח את הביטחון לעוטף עזה ותושבי ישראל".

על הדיבורים על הסדרה הוסיף: "אנחנו לא מדברים עם חמאס, אין לנו עניין לדבר עם חמאס, אבל לא נגיד למצרים ולאו"ם שאנחנו לא מוכנים לדבר איתם. הם מביאים את הפרשנויות וההצעות שלהם, ואנחנו צריכים להיות גם חכמים. אנחנו לא נגיד למצרים שאנחנו לא רוצים לדבר איתם. בסופו של דבר, כולם מדברים, כולל המצרים, כולם מדברים ומנסים לגבש את המסמכים וההצהרות. בסוף התוצאה בשטח היא אם יש שקט או אין שקט".
איפה זה עומד עכשיו, הדיבורים על רגיעה?
"אין לנו עניין לחמם את הגזרה, למרות שיש כאלה שדוחפים לכך. צריך להבין שהחלטה כמו פתיחה או סגירה של מעבר כרם שלום מתקבלת בצורה מסודרת. שר הביטחון לא שולף החלטות מהרהורי ליבו. מכנסים הערכת מצב עם כל גורמי הביטחון, ורק אחרי זה מתקבלת ההחלטה. במקרה הפתיחה של כרם שלום, היה קונצנזוס של כולם. כמובן שיש את בנט, שהוא אדם משיחי ופופוליסטי. שמעתי אותו, הוא מדבר פוליטיקה מהסוג הנמוך ביותר. לפני ששולחים חיילים לקרב, צריכים למצות את הכל, וכך אנחנו מתנהלים". 
"מי שמגבש את ההמלצות הם כל גורמי הביטחון, וככה זה מתקבל. אני סומך על צה"ל, על מערכת הביטחון, שמביאים עמדה משותפת. הרי קיבלנו המלצות מקיר לקיר, מרמטכ"ל עד פיקוד דרום, כולם מאוחדים סביב עמדה מסוימת, אז צריך לסמוך עליהם. יש את הידע המוכח. כל המדיניות שלי היא לנהל דיאלוג מעל ראשם של שליטי חמאס, ואנחנו מנסים להביא לתודעה העמוקה שהטבות כלכליות יהיו תמורת שקט תעשייתי. ברגע שהיתה קצת אלימות ביום שישי האחרון, מיד הגבנו. ימשיכו - נגיב בצורה עוד יותר קשה. זה לא שיש רק צד אחד. כל גופי הביטחון תומכים בכך, לא רק צה"ל". 
בנוגע לרמטכ"ל הבא, סיפר ליברמן כי הוא התייעץ עם שרי ביטחון ואנשי ביטחון לשעבר ואמר: "אנחנו נמצאים במצב טוב, יש פה צרות של עשירים. פגשתי את שרי הביטחון לדורותיהם, וכולם אמרו שיש לנו מועמדים רציניים. כולם אמרו אותו דבר - במי שתבחר, לא תוכל ליפול. כל מי שתבחר יהיה טוב. לכל אחד יש יתרונות וחסרונות".
על הכפלת עונשו של הלוחם בן דרי: "הלוחמים שלנו נלחמים בטרור יום יום, וחשופים לפרובוקציה הם לא מכונות ולא רובוטים, יש להם תחושות ורגשות. באותן נסיבות מבצעיות, ואין כאן דעה חד משמעית, החייל נהג פחות נכון. זה לא אומר שצריך להחמיר בעונשו. בסופו של דבר, אנחנו חייבים לגבות את חיילינו, אלה שנמצאים יום יום ונלחמים בטרור. גם הם בני אדם. יש תחושות ורגש. צריך לקחת את כל הנסיבות והשיקולים, אני לא חייב להסכים, אבל אנחנו חייבים לכבד את החלטת בית המשפט העליון". 
ליברמן גם תקף את הנהגת ערביי ישראל, בעקבות הפיגוע ביום שישי, אותו ביצע תושב אום אל פחם ואמר: "צריכים לעשות שם חשבון נפש. גם הפיגוע בהר הבית היה של מישהו מהעיר. אני מצפה שיעשו סדר בעיר הזאת". על טענות המשפחה אמר: "מסתער עליך דוקר, כמה שניות יש לך לחשוב? מה, הוא מכיר את הגיאוגרפיה שלו? תמיד שיש אזרחי ישראל שעושים את הפיגועים, ולא מדובר על עשבים שוטים, תמיד מתחילים להסביר שלא היתה כוונה, שהוא מעורער בנפשו. מעולם לא ראיתי מנהיגות שלוקחת אחריות ואומרת - אנחנו אשמים. הם לא אומרים 'אנחנו אזרחי מדינת ישראל, זוכים בתנאים הכלכליים הכי טובים שיש במזרח התיכון. אנחנו אזרחים שצריכים להיות נאמנים'. הם צריכים לקחת אחריות על הדברים שעושים במדינה שהם חיים בה". 
על האפשרות להליכה לבחירות אמר: "מדובר בממשלה לאומית, ממשלה טובה, אין שום סיבה אמתית לבחירות. בנוגע לחוק הגיוס, הבאתי הצעת חוק מאוזנת וממלכתית. לא רצינו רווח פוליטי ומפלגתי, אלא משהו מאוזן. יש מאבק פנימי, על מזבח הקדמת הבחירות. אני רואה את עצמי בתור שר ביטחון שעובד קשה מאוד ולא מסתכל על האפשרות הזאת".
לסיום שוב תקף את בנט וסיכם: "למה הוא לא תוקף את כל גופי הביטחון? למה לא את ראש הממשלה? השיקול הוא בחירות, במאבק על הקלות, אין קשר לביטחון, וחבל שהפוליטיקאים מוכנים על מזבח מאבק פוליטי להקריב את חיילינו, ולהשיג פעולות שאין להן הצדקה. אנחנו נלחמים בטרור יום יום בשנתיים האחרונות. 200 פעילי חמאס נהרגו, יש להם 5000 פצועים, 16 מנהרות הושמדו, חיסלנו עשרות תשתיות טרור, כל יום אנחנו עושים את זה".