ח"כ סאלח סעד (המחנה הציוני) דורש מהממשלה להביא את הסכם ההסדרה המתגבש ברצועת עזה לאישור הכנסת. "למה ביבי מסתיר את ההסכם עם חמאס מהציבור?", שואל סעד. "ממה הוא חושש? ההסכם המסתמן בין ישראל לחמאס בתיווך מצרי מהווה שינוי מדיניות חריף של ממשלת ישראל, שעד כה סירבה לראות בחמאס ריבון ברצועת עזה וגוף פוליטי ומדיני לגיטימי".



סעד ממשיך ומסביר: "מדובר בפליק פלאק של ביבי וחבריו, שסירבו עד כה לדבר עם חמאס ולחתום עמו על הסכם. עליהם להציג בפני הכנסת והציבור מה פשר השינוי וכן להסביר מה תפקידה של קטאר בהסכם החדש ומדוע נחתם לשנה בלבד. על הממשלה גם להבהיר לציבור מה הערבויות הביטחוניות שישראל קיבלה ממצרים ומחמאס".



לדרישה הצטרפה חברתו של סעד למפלגה, ח"כ קסניה סבטלובה, שאמרה: "להסדרה בעזה יהיו השפעה מכרעת והשלכות מרחיקות לכת לא רק על הגבול הדרומי אלא גם בגדה וככל הנראה על האזור כולו. המהלך הזה חייב להיבחן בשבע עיניים, ולא רק בעיניהם של אלה שכבר גררו אותנו פעמים רבות למבצעים צבאיים מיותרים רק כדי להסכים בסוף לרוב דרישות האויב". 



"ייתכן שאם אכן ישראל תקדם הסדרה עם החמאס, היא תחזק בכך את הקיצוניים ותחליש את המתונים באזור, ותיתן רוח גבית לאסלאם הקיצוני שספג מכות קשות במצרים ובמדינות ערביות אחרות. אני דורשת שההסכם יובא לשולחנה של הכנסת. זוהי המחויבות שלנו כנבחרי ציבור לבחון היטב את המסמך הגורלי לפני שייחתם ויהפוך למציאות", הוסיפה.



ח"כ סאלח סעד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


גבאי: "לא סומך על השלישייה בנט-נתניהו-ליברמן"


גם יו"ר המפלגה אבי גבאי לא חסך ביקורת מהממשלה ומהקבינט ואמר אתמול: "ארבע שנים מאז צוק איתן והממשלה הזו לא עשתה כלום כדי למנוע את המצב הנוכחי בדרום. בצומת שבו אנחנו נמצאים, כשצריך לבחור בין הליכה למבצע בעזה לבין הסכם שיביא שקט לתושבי הדרום - אני חד־משמעית בעד הסכם. זה הרע במיעוטו".  



"כשאני מסתכל על ילדי הדרום, הסכם שיביא לשקט זה הדבר שצריך לעשות למענם. מעבר לזה, אני חייב לומר שאני פשוט לא סומך על השלישייה בנט־נתניהו־ליברמן שינהלו מבצע צבאי בעזה. הם ניהלו את צוק איתן בצורה כושלת, ואני לא סומך עליהם שהם לא יחזרו על אותן הטעויות שוב. הם עסוקים בפוליטיקה הפנימית בקבינט, מלחמות פנימיות על מי יותר ימני ממי. כשהפוליטיקה הפנימית גוברת על הביטחון, אי אפשר לסמוך על הקבינט שיקבלו החלטות שנכונות לביטחון האזרחים, ולכן אני מעדיף הסכם על פני מבצע".