האם הייתה תכנית להדיח את מפכ"ל המשטרה ולמנות במקומו מועמד נוח יותר? יו"ר הקואליציה לשעבר, חבר הכנסת דוד ביטן, הוקלט בזמן החקירה הסמויה נגדו, כשהוא מספר שהייתה כוונה למנות אותו לתפקיד השר לביטחון פנים במקום גלעד ארדן, כך לפי דיווח שפורסם הערב (שני) בחברת "החדשות". על פי הפרסום של העיתונאי אמנון אברמוביץ', ביטן הוקלט משוחח עם עד המדינה משה יוסף, ואומר לו כי "ביבי סגר איתי שאתמנה לשר ביטחון פנים. הוא מפחד מהתקשורת, אבל זה סגור". 
לפי הדיווח, עיקר ההקלטות היו בחנות של משה יוסף אבל גם באפיקים נוספים וגם חבריו ומקורביו של ביטן הוקלטו. "ביטן הולך להיות שר לביטחון פנים, ארדן יהיה שר לעניינים אסטרטגיים, ואם ידבר יותר מדי הוא יעוף מהממשלה", אמרו המקורבים בהקלטות. 

נתניהו וביטן. צילום: פלאש 90
עוד הוסיפו: "עם מינויו, ביטן יעיף את אלשיך, ובמקום אלשיך הוא מחפש מפכ"ל 'נוח'". כמו כן, נזרקו שמות של מועמדים שונים לתפקיד המפכ"ל. ח"כ ביטן הגיב לפרסום ואמר: "לא הייתה כל שיחה ביני ובין נתניהו בעניין המשרד לביטחון פנים, בו מכהן שר מטעם הליכוד. המשטרה מדליפה חומר שאין לו קשר לחקירה המתנהלת".

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר: "הדברים מופרכים. רה"מ לא התכוון למנותו לשר לביטחון פנים ורה"מ גם לא מתערב בסוגיית המפכ"ל".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "אנחנו לא מתייחסים לפרטים מתוך חקירות מתנהלות". גם בסביבתו של עד המדינה משה יוסף, לא מכירים שיחה שכזאת שהתנהלה.